تبلیغات
گروه حسابداری و حسابرسی حساب پردازان برتر - مطالب دی 1391
" ارائه دهنده خدمات حسابداری و حسابرسی در استان تهران و البرز با همکاری تیم مجرب و حرفه ای"
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
شرح خدمات موسسه مالی و مالیاتی بیلان حساب www.Bhgroup.ir

                                                           

 

خدمات مالی:

*طراحی وپیاده سازی کدینگ یکسان ویکپارچه سیستم های حسابداری نرم افزار های مالی واجرای سیستم مدون ،متناسب با نیاز شرکت .

* انجام کلیه امورحسابداری و مالی شرکتها(سهامی خاص ، سهامی عام ، با مسئولیت محدود و تعاونی) ، موسسات و کارخانجات.

* تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی طبق آیین‌‌نامه تحریر دفاتر و مورد تایید سازمان مربوطه وهمچنین تکمیل اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده.

* اعزام نیروی حسابداری از انباردار و کمک حسابدار تا مدیر مالی و مشاور مالی و مالیاتی با سوابق مفید (تمام وقت یا پاره وقت) و نظارت و پشتیبانی مستمر نیروهای اعزامی به شرکتها و موسسات.
* مشاوره ،ارائه، نصب و راه اندازی نرم افزارهای مناسب مالی، انبار، حقوق و دستمزد شرکتها ، موسسات ، کارخانجات ، اصناف و مشاغل خاص با توجه به نوع فعالیت آنها.
* تبدیل سیستم دستی مالی به مکانیزه.

* ارائه سیستم مالی مناسب جهت شرکتهای جدیدالتاسیس یا شرکتهای با سیستم مالی نامرتب.
* ثبت سند حسابداری (جاری
معوقه ).

* طراحی کدینگ اصولی در سطوح مختلف سیستم های مکانیزه و اصلاح کدینگ نامناسب.
* تهیه صورتهای مالی اشخاص حقیقی و حقوقی و صورتهای مالی تلفیقی گروه شرکتها طبق ضوابط و استانداردهای ملی.

* تهیه صورتهای مالی از روی اسناد و مدارک ناقص.

* تهیه سایر گزارشات مالی و محاسباتی خاص.
* اجرای عملیات اصلاح و بستن حسابها.

* اجرای عملیات اصلاح حساب و رفع اختلاف حساب با سایر شرکتها .
* انجام و بررسی مسائل حل اختلاف مالی فی مابین شرکاء در سنوات جاری و گذشته.
* انجام امور انبارگردانی با نیروهای متخصص طبق اصول و استاندارد حسابداری به همراه دستورالعمل های انبارگردانی از ابتدا تا ارائه گزارش کسر و اضافات به مدیریت .

 

خدمات اداری:


* طراحی و پیاده سازی و مدیریت سایت ، وبلاگ ، و فروشگاه های اینترنتی

 

*نصب و راه اندازی شبکه های داخلی و خارجی. LAN & WAN .


* طراحی و ارائه سیستم های سخت افزاری مورد نیاز.

* پیاده سازی نرم افزار های قدرتمند یکپارچه مالی ، تخصصی و سفارشی.
* پشتیبانی مداوم و دوره ای از امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری.
* ارائه خدمات کامپیوتری همراه با پشتیبانی مداوم.

*انجام کلیه امور حسابداری-مشاوره ای و اداری فوق الذکر به صورت تنظیم قرارداد فی مابین با تامین نیروی مجرب و نرم افزار مالی مناسب و ارائه گزارشات درخواستی کارفرما صورت می گیرد.


با مدیریت جناب مهندس علی اصغر فیض اله زاده

 

 

با ما تماس بگیرید:


فیض اله زاده:  7001380  0935


تــــبریــزی:  3645433 0912

 

فیض اله زاده: 3645433 0936




شماره تماس جهت تهیه نرم افزار



و



خدمات حسابداری


09357001380  و 09123645433 


 فیض اله زاده




لطفاً فقط جهت آموزش و تكمیل رزومه


با آموزشگاه تماس بگیرید 


شماره تماس آموزشگاه:  65197683  021



باهمکاری وحضور کادری مجرب و با تجربه در زمینه های تخصصی مربوط، از جمله

کارشناسان آموزش: سعیدگوهری ،جناب میرتبار ، علی اصغر فیض اله زاده 

مشاور بیمه و مالیاتی : علی اصغر فیض اله زاده و خانم تبریزی

مهندس محمد فیض اله زاده

کارشناسان مالی با تجربه : حامد ارشیا ، محسن جلالی فر و احمد بهرامی

کارشناس ارشد حسابداری وعضو انجمن حسابداری ایران : حامد میرتبار

کارشناس ارشد حسابداری وحسابرس ارشد جناب مهندس مهدی رستمی

 

 

اعتماد امروز، آسایش فردا

موسسه خدمات مالی و مالیاتی بیلان حساب 

اعتماد امروز، آسایش فردا

 

طراحی و استقرار سیستم ها و نظام های مالی


موسسه خدمات مالی "بیلان حساب" خدمات جامعی را در زمینه  استقرار سیستم های جامع مالی مناسب به همراه  طراحی و استقرار سیستم ها و نظام های مالی صحیح ، اصولی و منطبق با اصول متداول حسابداری ( طبق رهنمودهای سازمان حسابرسی ) پیش بینی و اجرا نموده و چگونگی استقرار كنترلهای داخلی اساسی ، كنترلهای انضباطی حاكم بر سیستم های فوق برای محافظت و نگهداری دارایی ها و اسناد و مدارك ، تقسیم وظایف ,  سرپرستی مفید و موثر، ثبت صحیح و بموقع فعالیت های شركت مستند به مدارك مربوط در دفاتر و سیستم های نرم افزاری مناسب و استخراج گزارشات لازم و مورد نیاز مدیریت و برون سازمانی ( سالانه ، میان دوره ای ، گزارشات خاص و بر حسب مورد ) را اجرا خواهد نمود . 

سیستم های  جامع مالی بصورت دستی و مكانیزه و بطور كلی مرتبط با یكدیگر تهیه و به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد  ، لذا كلیه سیستم ها به نحوی طراحی خواهد شد كه قابلیت مكانیزه شدن را دارا بوده و ارتباط آن با سایر سیستم ها به صورت اصولی حفظ گردد .

عملیات طراحی سیستم ها بصورت دستی و مكانیزه و به تفكیك صورت خواهد پذیرفت و محدوده كلی عملیات به تفكیك طراحی دستی و مكانیزه بشرح ذیل   می باشد :

 

 

1-    طراحی سیستم ها بصوررت دستی

 

· انجام عملیات شناخت به منظور ایجاد امكان طراحی بخشهای مختلف نظام و تعیین مراكز مختلف ( كه این امر طی این گزارش انجام شده است ).

· طراحی فهرست حسابها وكد گذاری آنها( كل ، معین ، تفضیلی و مركز هزینه ) , روش ثبت حسابداری و تعریف حسابها

· طراحی بودجه عملیاتی ، نقدی و سرمایه ای

· طراحی روشهای گردش عملیات شامل عملیات مالی ، تداركات ( انواع خرید ، انعقاد قرارداد با مشتریان  و .....) ، درآمدهای مختلف, دارائی های ثابت ( روش های مربوط به خرید و یا ایجاد , نحوه نظارت بر دارائی های ثابت , نحوه خارج كردن آنها , تحویل و تحول و ..... ) ، دریافت و پرداخت نقدی و بانكی , انبارها و گردش كالا , حقوق و دستمزد و ایجاد دارایی .

· طراحی گزارشات مدیریت

· طراحی نمودار سازمانی امور مالی

· تهیه فرمهای مورد لزوم و گردش آنها

· آموزش كاركنان جهت اجرای نظامهای مالی

· نظارت بر حسن اجرای نظامهای مالی

 

 

2-تهیه ، نصب و اجرای سیستم های مكانیزه

 

طراحی سیستم های مكانیزه بصورت یكپارچه ( قابل لینك ) و در محیط Windows و با استفاده از بانكهای اطلاعاتی ( SQL Server) و تحت Web سیستم های مختلفی كه در شرکتها بر حسب مورد می بایستی طراحی ، نصب و اجرا شود ,  بشرح ذیل می باشد  :

- سیستم حسابداری مالی

- سیستم درآمد / فروش

- سیستم انبار و سیستم حسابداری  انبار

- سیستم تداركات

- سیستم حقوق و دستمزد

- سیستم اموال

- سیستم قراردادها

- سیستم قیمت تمام شده

-  سیستم خزانه داری ( دریافت و پرداخت )

- سیستم گزارشات مدیریت

 

- سیستم اتوماسیون اداری

توضیح اینكه كلیه سیستم های مكانیزه فوق بر اساس و تطبیق سیستم های دستی و به همراه دستورالعمل و نحوه استفاده هر یك از سیستم ها طراحی خواهد شد و پس از آموزش به كاركنان برای هر ماه نیز پشتیبانی می گردد  .

 

 

3- آئین نامه ها

موسسه خدمات مالی "بیلان حساب" آئین نامه های مورد نیاز شركتها را  با توجه به اهداف اصلی و موضوع فعالیت آنها تهیه ، تدوین و ارائه می نماید تا پس از تصویب ارکان تصمیم گطرنده در شرکتها ،  بمورد اجرا گذاشته شود . اهم آئین نامه های مورد لزوم در شركتها به طور كلی بشرح ذیل می باشد :

 

 

1-3-     آئین نامه های مالی :

-      آئین نامه هزینه های جاری و سرمایه ای

-      آئین نامه تنخواه گردان ها

-      آئین نامه دریافت و پرداخت ها

-      آئین نامه محاسبه مطالبات مشکوک الوصول

 

2-3-     آئین نامه های اداری :

-      آئین نامه های استخدامی و گروه بندی كاركنان

-      آئین نامه های ماموریت كاركنان

-      آئین نامه رفاهی

-      آئین نامه پرداخت وام به كاركنان


با ما تماس بگیرید:


فیض اله زاده:  7001380   0935


تبـــریـــزی:  3645433  0912

 

فیض اله زاده:    3645433 0936






محاسبه سود و زیان کالا و موجودی کالا به سه روش میانگین ، LIFO و FIFO

در مراکز تجاری بازرگانی معمولا کالاهایی خریداری شده و سپس با درصدی سود فروخته میشود که مجموع این سود ها در کل تشکیل سود یا زیان آن مرکز را میدهد.
برای محاسبه سود یا زیان کالا بدیهی است که باید قیمت فروش آن کالا را منهای قیمت خرید آن کالا کنیم، که برای اینکار لازم است که قیمت خرید کالا (قیمت تمام شده) را محاسبه کنیم.


سود یا زیان = قیمت فروش کالا – قیمت خرید آن کالا

 


جهت مشاهده کامل این مقاله به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید

ادامه مطلب

L/C یا اعتبار اسنادی

اعتبار اسنادی یا Letter of Credit چیست؟

اعتبار اسنادی تعدی از بانک است که  به خریدار و فروشنده داده می شود. تعهد می شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده بموقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.هرگاه که خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقیمانده یا تمام مبلغ خرید را بپردازد.اعتبارات اسنادی اغلب در معاملات بین المللی به منظور اطمینان از دریافت مبالغ پرداختی مورد استفاده قرار می گیرد

 بدلیل ماهیت معاملات بین المللی که شامل عواملی همچون مسافت و تفاوت قوانین کشورهاو ...، اعتبارات اسنادی یک جنبه بسیار مهم در تجارت بین المللی شده است. بانک همچنین به نیابت از خریدار که نگهدارنده اعتبارات اسنادی است تا زمان در یافت تائیدیه که کالاهای خریداری شده حمل شده اند وجه را پرداخت نخواهد کرد.

مزایای اعتبارات اسنادی:

۱- اطمینان فروشنده از اینکه پس از ارایه اسناد حمل وجه اعتبار را مطابق شرایط اعتبار از بانک کارگزار یا تایید کننده دریافت میکند.

۲-امکان کنترل تاریخ حمل و تحویل نهایی کالا.

۳-تحصیل اسناد حمل مطابق با مفاد موافقت اولیه تحت شرایط قرارداد میان طرفین

ادامه مطلب

سرمایه در گردش

سرمایه در گردش حاشیه ایمنی اعتبار دهندگان است،در شرکتهایی که در کوتاه مدت با مشکل،استقراض مواجه هستند می بایست سرمایه در گردش بالایی داشته باشند.  سرمایه در گردش از رابطه زیر به دست می آید :

                سرمایه در گردش = بدهیهای جاری - داراییهای جاری

تصور بر این است که بدهی جاری میبایست توسط یک دارائی جاری تسویه شود. در این صورت دارائی جاری که پس از پرداخت این بدهی جاری باقی میماند سرمایه در گردش شرکت است.از سوی دیگر اگر تمام بدهی های جاری به دارائی جاری تبدیل شده باشند تفاوت دارائی و بدهی جاری برابر با سرمایه ای از شرکت است که به یک دارائی جاری تبدیل شده . سرمایه در گردش شرکت برای اعتبار دهنگان برون سازمانی( بانکها و موسسات اعتباری) عامل مهمی برای اعطای این اعتبارات و تسهیلات به شمار میرود . در واقع هر چه این عدد افزایش یابد توانائی شرکت در باز پرداخت دیون نیز افزایش مییابد .
از سوی دیگر فزونی سرمایه درگردش برای مدیریت سازمان از این نظر که از منابع برون سازمانی استفاده نکرده است و یا دارائی جاری بیش از حد نگهداری کرده میتواند یک سوء مدیریت را نشان دهد.

این تصویر مفاهیم سرمایه در گردش(تفاضل دارائیهای جاری با بدهیهای جاری ) رو بخوبی نشون میدهد .

 



فروش کلیه محصولات هلو - فروشگاهی، شرکتی، تولیدی، جامع و رستوران

شركت بیلــــــان حساب ، فعالیت های خودرا از سال 1389 در زمینه فروش، آموزش و ارائه خدمات تكمیلی نرم افزار حسابداری هلو آغاز نموده و با استفاده از كادری مجرب، متعهد و كارآمد و با بهره گیری از توانمندی های جمعی از متخصصین حسابداری و انفورماتیك، توفیق همراهی با بسیاری از مشتركین این نرم افزار را داشته است. از خدمات این شرکت به موارد زیر می توان اشاره نمود:


فروش کلیه محصولات نرم افزار حسابداری هلو - فروشگاهی، شرکتی، تولیدی، جامع و نرم افزارهای رستوران

تک کاربره و تحت شبکه، حقوق و دستمزد، انبارداری، حسابداری محض و ...

««« ارسال رایگان نرم افزار حسابداری هلو به سراسر کشور »»»

 

 

دفتر: 65173230-021

فیض اله زاده: 09123645433

تــبریـــزی:  09357001380

 

       فروش و راه اندازی سیستمهای فروشگاهی و جمع آوری اطلاعات مبتنی بر بارکد

( صندوق ( POS ) فروشگاهی، بارکد خوان، فیش پرینت، چاپگر لیبل، کشوی پول و مواد مصرفی )

اعزام کارشناسان زبده جهت نصب، راه اندازی، ورود اطلاعات، آموزش نرم افزار حسابداری هلو، طراحی بارکد،

طراحی فاکتور رسمی و عادی، فروش قطعات شبکه و نصب و راه اندازی شبکه های داخلی

                                                         

                                         ««« ارسال رایگان نرم افزار حسابداری هلو به سراسر کشور »»»

نوع

عنوان

کد

قیمت

شرح عملکرد نسخه فروشگاهی نرم افزار حسابداری هلو

انبار ، خرید و فروش ، گردش چک و بانک و عملیات مالی به صورت اتوماتیک می باشد

نسخــــه

فروشگاهی

نرم افزار

حسابداری

هلو

ورژن 7.4

پایه

10

690،000

ریال

این نسخه جهت سهولت در عملكرد فروشگاهها طراحی شده است. دارای امكانات پایه شامل:‌ تعریف انبار و كالا، ‌تعریف اشخاص،‌ تعریف حسابهای بانكی ،‌چكها،‌ صدور فاكتور خرید، ‌فروش، ‌مرجوعی خرید، مرجوعی فروش، امكان استفاده از دستگاه باركد خوان، استفاده از نمونه فیش پرینت فاكتور،‌ ثبت سند اتوماتیك، ثبت هزینه و درآمد، ثبت عملیات بصورت نقد،‌ چك،‌ كارت خوان،‌ نسیه،‌ انواع گزارشات اشخاص،‌ انبار ( كاردكس كالا ) ،‌ چكها، ‌بانكها و امكان گزارشگیری از فاكتور های صادر شده، اسناد،‌ دفتر روزنامه، گزارش صورت سود و زیان. انبار ( كاردكس كالا ) ، چك، چك، چك، ثبت سند اتوماتیك، ثبت هزینه و درآمد، ثبت عملیات بصورت نقد،تعریف اشخاص،

این نسخه جهت سهولت در عملكرد فروشگاهها طراحی شده است. دارای امكانات پایه شامل:

جهت دریافت لیست قیمت نرم افزار حسابداری هلو اینجا کلیک کنید

ساده

11

1.070،000

ریال

این نسخه شامل كلیه امكانات نسخه پایه (كد 10)به انضمام : امكان تعریف كالا در سه سطح،‌ امكان استفاده از نمونه فیش پرینت، امكان صدور پیش فاكتور، ‌فاكتور امانی، ‌ضایعات،‌ امكان ثبت سفارشات خرید،‌ امكان ثبت كلیه امور بانكی،‌ ثبت كلیه امور مربوط به چك، ثبت دریافتها، ‌پرداخت ها،‌ انواع گزارشات كالا، فاكتور، ‌اشخاص، ‌چك، ‌بانك، اسناد، ‌دفاتر كل، معین، ‌تفضیلی، ‌دفتر روزنامه، گزارش سود بر اساس بازه زمانی، ‌بر اساس فاكتور و كالا.

این نسخه شامل كلیه امكانات نسخه پایه (كد 10) به انضمام : امكان تعریف كالا در سه سطح،

جهت دریافت لیست قیمت نرم افزار حسابداری هلو اینجا کلیک کنید

متوسط

12

2،070،000

ریال

این نسخه شامل كلیه امكانات نسخه ساده (كد11)به انضمام: عملیات چند انباره، امكان ثبت چكهای امانی، عملكرد و كنترل كامل واسطه ها، سطح دسترسی برای كاربران، امكان ثبت سند حسابداری غیر اتوماتیك) بصورت جزئی، امكان نمایش معین اشخاص با ریز كالاها و چك ها، امكان اعمال فاكتور های نسیه و اعلام سررسید اتوماتیك مهلت تسویه فاكتور ها،‌ امكان ثبت هزینه در فاكتور، امكان اتصال به ترازوهای دیجیتال و اتصال به دستگاههای نمایشگر مشتری،‌ امكان چاپ باركد جهت كالاها،‌ امكان تهیه گزارشات تراز آزمایشی 2 و 4 ستونی،‌ گزارش عملكرد دوره ای از انبار. امكان تهیه گزارشات تراز آزمایشی 2 و 4 ستونی،

جهت دریافت لیست قیمت نرم افزار حسابداری هلو اینجا کلیک کنید

پیشرفته

13

2،670،000

ریال

این نسخه شامل كلیه امكانات نسخه متوسط (كد12)به انضمام تیپ قیمت، دسته بندی مشتری ها، خروجی با پسوندهای مختلف، پرداخت به و دریافت از، امكان پرینت چكها، امكان محاسبه راس چكها به دو صورت ریالی و زمانی،

این نسخه شامل كلیه امكانات نسخه متوسط (كد12)به انضمام تیپ قیمت، دسته بندی مشتری ها، خروجی با پسوندهای مختلف، پرداخت به و دریافت از، امكان پرینت چكها، امكان محاسبه راس چكها به دو صورت ریالی و زمانی،‌ اطلاعات نموداری جهـت ارزیابی سیستم و فـروش، گـزارشـات پیشرفتـه (گـردش كالای طـی دوره ، كاردكـس ریالی و تعـدادی ، مرور حسابها و.... ).

جهت دریافت لیست قیمت نرم افزار حسابداری هلو اینجا کلیک کنید

برخی از امکانات قابل افزودن به نسخه های ساده به بالای فروشگاهی در نرم افزار حسابداری هلو

پرینت روی چک، چند سریاله شدن هر کالا، راس گیری چک، چند انباره، اعمال واسطه ها، سطح دسترسی برای کاربران، سابقه همکاران و مشتریان، اعمال اقساط، پرینت حواله پخش، فاکتور اشانتیون، تیپ قیمت، خلاصه فاکتور، مراکز هزینه، دسته بندی مشتری ها، راس گیری فاکتورها، کاردکس ریالی، دو واحدی انبار، تعریف دسته چک، نمایش کالا و چکها در معین و ...

اعزام کارشناسان زبده جهت نصب، راه اندازی، ورود اطلاعات، آموزش نرم افزار حسابداری هلو، طراحی بارکد،

طراحی فاکتور رسمی و عادی، فروش قطعات شبکه و نصب و راه اندازی شبکه های داخلی

««« ارسال رایگان نرم افزار حسابداری هلو به سراسر کشور »»»


نوع

عنوان

کد

قیمت

شرح عملکرد نسخه شرکتی نرم افزار حسابداری هلو

انبار ، خرید و فروش ، گردش چک و بانک و عملیات مالی به صورت اتوماتیک و غیر اتوماتیک می باشد

نسخــــه

شرکتـــی

نرم افزار

حسابداری

هلو

ورژن 7.4

ساده

21

1،270،000

ریال

نسخه شركتی با امكانات فوق با قابلیت درج فاكتور رسمی و غیر رسمی، سفارش لیستی، ‌امكان گزارشگیری از سود بر اساس بازه های زمانی دلخواه، ‌فاكتور و كالا.

جهت دریافت لیست قیمت نرم افزار حسابداری هلو اینجا کلیک کنید

متوسط

22

1،970،000

ریال

این نسخه شامل نسخه ساده (كد21)به انضمام عملیات چند انباره، ثبت چكهای امانی، عملكرد و كنترل واسطه ها، سطح دسترسی برای كاربران، امكان نمایش معین اشخاص با ریز كالاها و چكها، تبدیل سندهای موقت به دائم و بالعكس, ثبت یك هزینه در فاكتورخرید، مغایرت گیری از بانك، صندوق، طرف حسابها، امكان استفاده از باركد خوان، تسویه فاكتور به فاكتور ،‌گزارش عملكرد دوره ای انبار.

جهت دریافت لیست قیمت نرم افزار حسابداری هلو اینجا کلیک کنید

65173990-021

پیشرفته

23

2،970،000

ریال

این نسخه شامل نسخه متوسط (كد22)به انضمام, امكان نمایش سود هركالا , هر فاكتور و هر طرف حساب بطور مجزا, تیپ قیمت، دسته بندی مشتریها، خروجی با پسوندهای مختلف،پرداخت به و دریافت از، اطلاعات نموداری جهت ارزیابی سیستـم و فـروش, گزارشات پیشرفتـه (گـردش كالای طـی دوره و كاردكـس ریالی و تعـدادی ، ترازهای آزمایشی 6 و 8 ستونی ، مرور حسابها و .... )، امكان مغایرت گیری از كلیـه سر فصلها ، ‌راس چك ،‌ پرینت چك.

جهت دریافت لیست قیمت نرم افزار حسابداری هلو اینجا کلیک کنید

3645433-0912

7001380-0935

ویــژه

24

3،170،000

ریال

روش حسابداری این نسخه بصورت دائمی بوده و شامل كلیه امكانات هلـو كد 23 بجز امكان نمایش سـود هر كالا، هر فاكتور، هر طرف حساب بوده و در شرکتهایی که واردات و صادرات کالا دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل دائمی بودن روش حسابداری امکان ثبت سند برای قیمت تمام شده کالای وارداتی و صادراتی وجود خواهد داشت.

جهت دریافت لیست قیمت نرم افزار حسابداری هلو اینجا کلیک کنید

اعزام کارشناسان زبده جهت نصب، راه اندازی، ورود اطلاعات، آموزش نرم افزار حسابداری هلو، طراحی بارکد،

طراحی فاکتور رسمی و عادی، فروش قطعات شبکه و نصب و راه اندازی شبکه های داخلی

««« ارسال رایگان نرم افزار حسابداری هلو به سراسر کشور »»»



مقالات - بررسی کارایی نظام آموزشی رشته حسابداری در سطح دانشگاه‎های ایران با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده‎ها

عنوان : بررسی کارایی نظام آموزشی رشته حسابداری در سطح دانشگاه‎های ایران با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده‎ها

عنوان (انگلیسی) : Investigation of Accounting Education System Efficiency in Iranian Universities

 

چکیده فارسی:

بررسی و توجه به کارایی آموزش عالی حسابداری نقش حیاتی در موفقیت دنیای در حال توسعه‎ی کسب و کار امروز دارد. به این منظور در این تحقیق کارایی20 دانشگاه دولتی در ایران با استفاده از روش تحلیل پوششی داده‎ها مورد بررسی قرار گرفت. در این روش تعاریف خاصی برای نهاده‎ها و ستانده مدل الزامی است که از معیارهای AACSB جهت تعریف نهاده‎ها و از نتایج آزمون‎های کارشناسی ارشد دانشگاه‎های دولتی در اندازه‎گیری کارایی آموزش حسابداری به عنوان ستانده مدل استفاده شده است. مطابق نتایج حاصله،‏ دانشگاه‎های مورد مطالعه در پرورش ستانده‎ی مدل موفق عمل کرده‎اند وآموزش حسابداری ارائه شده در برنامه‎های دوره کارشناسی در سیستم آموزش عالی ایران عموماً کارا بوده است. همچنین نتایج حاکی از آن است که دانشگاه‎ها در سطوح دانشکده و گروه‎های آموزشی مشکلاتی دارند که مهم‎ترین این مشکلات فقدان کارایی در استفاده از منابع است (با توجه به میزان بودجه و سطح کارایی مربوط به هر دانشگاه). از نقطه نظر منابع مورد استفاده کاراترین گروه‎های آموزشی حسابداری،‏ دانشکده‎های حسابداری و مدیریت و غیر کاراترین آنها دانشکده‎های علوم انسانی هستند. به طور خلاصه می‎توان این طور بیان کرد که در دانشگاه‎های مورد مطالعه،‏کمترین توجه به گروه آموزشی حسابداری به لحاظ کارایی در دانشکده‎های علوم انسانی و بیشترین توجه به گروه آموزشی حسابداری در دانشکده‎های حسابداری و مدیریت شده است.

 

چکیده انگلیسی:

Investigation of accounting education system efficiency is critical for being successful in our developing business world. In this study, the twenty public universities in Iran were investigated by using Data Envelopment Analysis (DEA). In this method it is required to define the outputs and inputs. So ,the AACSB-criteria developed by American Assembly of Collegiate Schools of Business- is used as definitions for inputs and the result of the entrance exam for post-graduate study in the public universities is used to measure efficiency in accounting education. According to our results, Iranian universities are successful in training the good outputs and are mostly efficient. However, they aren’t usually using their resources to get enough outputs. Regarding to the resources usage, the most efficient faculties are management and accounting faculties, and the least efficient ones are human science faculties. In summary, in our sample the accounting departments in the management and accounting faculties are most efficient, and the accounting departments in the human science faculties are the most ineffective ones.

 

دانلود مقاله



دوره حسابداری كاربردی ویژه بازاركار

مخاطبین دوره :

دانش پذیرانی که قصد یادگیری حرفه حسابداری از مباحث مقدماتی را بصورت کاربردی و عملی بدون داشتن هیچ پیش زمینه قبلی از این حرفه را داشته باشند می توانند فقط با داشتن مدرك دیپلم در این پكیج شركت نمایند.

هدف دوره :

برای شروع کار حرفه حسابداری در بازار کار نیاز به مهارتهای تخصصی دانش و تجربه است که ما در این دوره مباحث کاربردی را در قالب دروس کارگاهی به دانش پذیران آموزش داده تا به راحتی و با توجه به نیاز های جامعه جذب بازار کار گردند.

قابلیتهای اکتسابی پس از دوره:

دانش پذیران پس از گذراندن این دوره میتوانند مباحث ذیل را کاملا فرا گرفته و بصورت اجرائی در محیط کار خود اجرا نمایند:

·        مفاهیم پایه و اصول حسابداری

·        اصطلاحات روشها

·        نحوه تهیه و تنظیم اسناد حسابداری تحریر دفاتر قانونی

·        بستن حسابها و تهیه صورتهای مالی

·        طراحی کدینگ حسابداری

·        نحوه تهیه اظهارنامه مالیاتی گزارشات مالیاتی و مدیریتی

·        اجرای یک پروژه کامل در حسابداری

اعتماد امروز، آسایش فردا

خدمتی دیگر از سایت موسسه حسابداری مالی و مالیاتی" بیلان حساب"

اعتماد امروز، آسایش فردا

 

 

ردیف

دروس دوره

مدت ( ساعت )

شهریه ( ریال )

پیش نیاز

1

حسابداری مالی 1

60

?

دیپلم

2

حسابداری مالی 2

60

?

حسابداری مالی 1

3

حسابداری با متد كارگاهی

90

?

حسابداری مالی 2

جمع كل

210

?

 

 

 

 

 

 

اعتماد امروز، آسایش فردا

خدمتی دیگر از سایت موسسه حسابداری مالی و مالیاتی" بیلان حساب"

اعتماد امروز، آسایش فردا

 

لازم به ذکر است که شهریه های فوق در حال بررسی و تجزیه و تحلیل بیشتر است و به زودی در سایت رسمی موسسه خدمات مالی و مالیاتی بیلان حساب به آدرس www.BHgroup.ir جهت رویت عموم هموطنان ارائه خواهد گردید.

 



مالیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــات ایرانیان، بشکــــــــه‌های نفت را جبران می‌کند!
مالیات و سیستم مالیاتی در کشور، موضوعی است که تقریباً همیشه به عنوان یک موضوع فرعی در درآمدهای دولت‌ها مطرح بوده است. در جایی که بیشتر درآمد نفتی، بیش از نیازهای دولت‌ها در بودجه سالیانه بوده است، تمرکز بر سیستم مالیاتی همواره در سایه این درآمد‌ها قرار گرفته است. اکنون وزیر اقتصاد سخن از جبران کاهش احتمالی درآمدهای نفتی با مالیات می‌کند؛ اما واقعیت رقمی پشت این سخن چیست و برای جبران کاهش فروش نفت، چقدر مالیات باید پرداخت؟

به گزارش «تابناک»، در حدود یک قرن از دسترسی کشور به منابع نفتی و درآمدهای اغلب کلان این منبع برای دولت‌ها، آنچه همواره از آن غفلت شده، جایگاه مالیات به عنوان اصلی‌ترین، مهمترین و در عین حال شفاف‌ترین منبع درآمدی دولت است؛ درآمدی که البته موضع پاسخگو بودن دولت‌ها را به دنبال داشته و شاید یکی از مهمترین علل کندی توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران نیز بوده است. 

اما امروز بحث تحول در نظام مالیاتی کشور و تمرکز بر درآمدهای مالیاتی دولت از سوی وزیر اقتصاد در یک زمینه و یک شرایط کاملاً متفاوت مطرح می‌شود: کمبود درآمد نفت را با مالیات جبران کنیم. 

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد به تازگی در یک برنامه تلویزیونی اشاره کرده است که: ساختار تأمین مالی دولت در جریان اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گرفته است؛ یعنی اگر در فروش نفت دچار مشکل شدیم، از طریق منابع مالیاتی کشور هزینه‌ها تأمین شود. وی اذعان کرده است که هم‌اکنون ۴۳ درصد هزینه‌های کشور از راه منابع مالیاتی تأمین می‌شود. 


ادامه مطلب

آئین نامه تحریر دفاتر
آئین نامه تحریر دفاتر موضوع تبصره ۲ ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم مصوب ۶/۶/ ۱۳۸۴

بسمه تعالی
آئین نامه مربوط به روشهای نگهداری دفاتر و اسناد و ومدارک و نحوه ثبت وقایع مالی و چگونگی تنظیم صورتهای مالی نهایی موضوع تبصره ۲ ماده ۹۵ اصلاحی مصوب ۶/۶/۸۴ قانون مالیاتهای مستقیم.

ماده ۱) مقررات این آئین نامه شامل مودیانی است که در موعد مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳/۱۲/۶۶ و اصلاحیه های بعدی آن در ترازنامه و حساب سود و زیان و یا حسب مورد حساب درآمد و هزینه و حساب سود و زیان خود را با رعایت مقررات تسلیم می نمایند. تبصره مودیان در انتخاب یکی از رویه های حسابداری برا اساس استاندارد های پذیرفته شده مجازند و در سالهای بعد همان رویه را اعمال نمایند. در صورتی که به جهات مشخص تغییر رویه داده باشند مکلفند اثرات حاصل از تغییر رویه را بر صورتهای مالی مشخص و طی یادداشتی جداگانه پیوست اظهار نامه به اداره امور مالیاتی تسلیم نمایند.

فصل اول مشخصات دفاتر قانونی
ماده ۲)
دفاتر قانونی مشمول این آئین نامه عبارت است از کلیه دفاتر روزنامه و کل اعم از مشترک یا جدا از یکدیگر و دفتر مشاغل (دفتر درآمد و هزینه) که قبل از هر گونه عملیات حسابداری در آنها دفاتر روزنامه و کل مطابق مواد ۱۱ و ۱۲ قانون تجارت مصوب ۱۳۱۱از طرف نماینده اداره ثبت اسناد و دفاتر مشاغل از طرف ادارات امور مالیاتی ذیربط حسب مورد امضاءو پلمپ و ثبت گردیده و به فارسی تحریر شده باشد. تبصره ۱: اشتباه در شماره گذاری صفحات و همچنین اشتباهات ناشی از پلمپ دفاتر در مراجع مذکور موجب بی اعتباری دفتر نخواهد بود. تبصره ۲: نوشتن دفاتر با وسایلی که به سهولت قابل محو است (مانند مواد گرافیت) ممنوع است. تبصره ۳:
ادارات امور مالیاتی موظفند فهرست دفاترثبت و پلمپ شده واصله از اداره ثبت اسناد و همچنین فهرست دفاتر مشاغل ثبت و امضاء شده از ناحیه خود را به ادارات امور مالیاتی مربوط ارسال نمایند.

ماده ۳)
ادامه مطلب

مقالات حسابداری و اقتصاد
تلاش برای ارتقاء شفافیت حسابداری در جهان دانلود

بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری دانلود

بررسی تاثیر استانداردهای ملی حسابداری بر کیفیت اظهارنظر حسابرسان مستقل دانلود

بررسی تاثیر فرهنگ بر ارزشهای حسابداری در ایران دانلود

بررسی تضاد حرفه ای -سازمانی در حسابداری دانلود

بررسی رفتار سو حسابداریبا استفاده از سری های زمانی باکس-جنگیز دانلود

بررسی کاربردهای تئوری نمایندگی در حسابداری مدیریت دانلود

بررسی موانع استفاده از حسابداری تورمی در ایران دانلود

تجزیه وتحلیل سری های زمانی سود در سطح دانلود

تحلیلی نظری پیرامون سیستم نظارت مالی کشور از منظر پاسخگویی دانلود

سودمندی حسابرسی مستقل صورتهای مالی دانلود

شناسایی نارساییهای سیستم هزینه یابی محصولات صنعت فولاد ایران دانلود

عومل محیطی موثر بر توسعه حسابداری در ایران دانلود

ادامه مطلب

تعداد کل صفحات: 2