تبلیغات
گروه حسابداری و حسابرسی حساب پردازان برتر - مطالب بهمن 1393
" ارائه دهنده خدمات حسابداری و حسابرسی در استان تهران و البرز با همکاری تیم مجرب و حرفه ای"
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
دانلود دستور اداری تامین اجتماعی جهت دستمزد مبنای کسر حق بیمه 93
دانلود دستور اداری تامین اجتماعی جهت دستمزد مبنای کسر حق بیمه ۹۳

دانلود دستور اداری تامین اجتماعی جهت دستمزد مبنای کسر حق بیمه ۹۳

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدحسن زدا بااشاره به تصویب‌نامه شورای عالی کار درخصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال ۹۳، گفت: براساس این تصویب‌نامه و همچنین سایر سطوح دستمزدی، واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور دستمزد مقطوع سال ۹۳ را به هنگام دریافت لیست و حق‌بیمه اعمال می‌کنند.

حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق بیمه در سال‌ ۱۳۹۳ را براساس مصوبات شورای عالی تامین اجتماعی و هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی ، ۷ برابر حداقل دستمزد روزانه و معادل یک‌ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۰۰ ریال تعیین شد.

جهت دانلود دستور اداری تامین اجتماعی جهت دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه ۹۳ اینجا کلیک کنید.




ابلاغ شورای عالی کار در خصوص عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار به تامین اجتماعی

ابلاغ شورای عالی کار در خصوص عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار به تامین اجتماعی

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه، مصوبه شورای عالی کار مبنی بر عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار) را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد.

با ارسال نامه معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصوبه شورای عالی کار مبنی بر عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار به تامین اجتماعی، ابلاغ شد.

سیدحسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال نامه شماره ۸۲۹۵۹ مورخ ۹۳.۰۵.۰۱ مصوبه یکم، دویست و سی و پنجمین جلسه شورای عالی کار در خصوص عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار) را به سازمان  تامین اجتماعی اعلام کرد.

در ابلاغیه معاون روابط کار وزارت کار به مدیرعامل تامین اجتماعی آمده است: مصوبه یکم، دویست و سی و پنجمین جلسه شورای عالی کار به تاریخ ۹۳.۰۴.۱۰ با شماره ثبتی ۷۷۶۹۳ مورخ ۹۳.۰۴.۱۱ به شرح ذیل برای استحضار و صدور دستور مقتضی ارسال می گردد. خواهشمند است دستور فرمائید از نتایج اقدامات به عمل آمده دبیرخانه شورا را مطلع فرمایند.

در این مصوبه آمده است: نظر به اینکه به استناد بند ۵ مصوبات دویست و سی و چهارمین جلسه شورای عالی کار در تاریخ ۹۳.۱۲.۲۳ مبنی بر پرداخت ماهیانه ۸۰۰۰۰۰ (هشتصد هزارریال) از سوی کارفرمایان به کارگران مربوطه تحت عنوان کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مطایای رفاهی و انگیزه ای موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار، سازمان تامین اجتماعی اخیرا و بر خلاف سنوات قبل اقدام به دریافت حق بیمه از کارگران و کارفرمایان بابت کمک هزینه اقلام مذکور نموده است و لذا با توجه به اینکه تعریف واژه کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار) در تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار همراه با عائله مندی و کمک هزینه مسکن و … آمده و از نظر ماهیت در ردیف مزایای رفاهی و انگیزه ای قرار دارد، جزء مزد ثابت و مزد مبنا محسوب نمی گردد، بنابراین سازمان تامین اجتماعی از تاریخ ۹۳.۰۴.۰۱ نمی تواند آن را به تنهایی و یا همراه با سایر اقلام دیگر مشمول کسور بیمه و بازنشستگی بداند.

tasvir

Www.HesabPardazanBartar.Ir



پرسشهای متداول در رابطه با معاملات فصلی

پرسشهای متداول در رابطه با معاملات فصلی (ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات مستقیم)

مؤدیانی که اطلاعات معاملات فصلی را به صورت برخط(OnLine) یا غیربرخط (OffLine) یا به صورت لوح فشرده از طریق سامانه ارسال یا تحویل ادارات کل امورمالیاتی نموده اند برای اصلاح اطلاعات می-بایستی شرح اصلاحات با ذکر جزئیات به انضمام رسید نهایی ارسال اطلاعات را طی یک نامه به اداره کل امورمالیاتی مربوطه اعلام نمایند تا اداره کل وفق مقررات نسبت به اصلاح اطلاعات اقدام نماید.

انجام تکلیف در خصوص اجرای دستورالعمل ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم مانع اجرای تکالیف مقرر در ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم (و یا بالعکس) نبوده و ارسال اطلاعات مذکور الزامی می باشد و در غیر این صورت مشمول جرائم متعلقه خواهند شد.

چنانچه انتهای سال مالی اشخاص حقوقی در خلال یکی از فصلهای سال شمسی باشد، برای فصل شمسی مذکور دو فهرست معامله تنظیم و ارسال می نمایند، به گونه ای که از ابتدای فصل شمسی تا پایان سال مالی یک فهرست و همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان فصل شمسی مذکور نیز یک فهرست جداگانه تسلیم می نمایند.

برای تکمیل معاملات فصلی مربوط به فروش به اشخاص خارجی که در ایران اقامت و فعالیت ندارند از جمله صادرات لزومی به درج شماره اختصاصی اشخاص خارجی نمی باشد ولی باید کلیه اطلاعات مذکور بصورت فصلی ارائه گردد

شماره اختصاصی اشخاص خارجی را چگونه می توان دریافت کرد؟

ادامه مطلب

نرم افزار سازمان امور مالیاتی جهت ارائه لیست مالیات بر درآمد حقوق کارکنان

به منظور راحتی و سهولت در دریافت اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق و جلب رضایت مودیان مالیاتی و صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به طراحی و پیاده سازی سیستم مکانیزه مالیات بر درآمد حقوق نموده است.

به منظور اجرای این پروژه نرم افزار مربوطه و دفترچه راهنمای تهیه فایل الکترونیکی را از لینک‌های زیر دانلود نمایید :

۱. دفترچه راهنمای تهیه فایلهای الکترونیکی در سیستم مکانیزه مالیات بر درآمد حقوق

۲. دانلود فایل نصبی نرم افزار مالیات حقوق  (Setup)

۳. دانلود آخرین ویرایش فایل اجرایی نرم افزار مالیات حقوق (فایل EXE) نسخه ۱.۱.۴۰ (۱۳۹۲/۰۱/۰۴)

۴. راهنمای استفاده از نرم افزار مالیات حقوق

۵. تلفن پاسخگویی به مشکلات سیستم حقوق مربوط به شهر و استان تهران

۶. تلفن پاسخگویی به مشکلات سیستم حقوق مربوط به سایر استان‌ها

۷. قوانین مرتبط با مالیات بر حقوق

توضیحات:

۱. افرادی که قبلاً این نرم افزار را نصب کرده‌اند فقط آخرین ویرایش اجرایی را دانلود کرده و جایگزین فایل اجرایی نصب شده قبلی نمایید.

۲. این نرم افزار صرفاً جهت ایجاد اطلاعات الکترونیکی لیست حقوق می‌باشد و به عنوان سیستم حقوق و دستمزد قابل استفاده نیست.

۳. شرکت‌هایی که فایل‌های مورد نظر را توسط نرم افزار اختصاصی حقوق و دستمزد خود تولید می‌نمایند (طبق فرمت مورد تائید سازمان در دفترچه راهنمای تهیه فایل الکترونیکی)، از این نرم افزار جهت کنترل صحت اطلاعات و چاپ خلاصه لیست استفاده نمایند. تا در صورت وجود خطا قبل از مراجعه به واحد مالیاتی مربوطه از آن مطلع گردند.

۴. جهت ورود به نرم افزار مالیات بر حقوق نام کاربری و کلمه عبور عدد ۱ می باشد.




دانلود بخشنامه مالیات حقوق 93
دانلود بخشنامه مالیات حقوق ۹۳

دانلود بخشنامه مالیات حقوق ۹۳

بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۳ معافیت مالیات حقوق ۹۳ توسط سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد
نوع:بخشنامه مواد مرتبط با مالیاتهای مستقیم: ۸۵ ,۸۴
شماره:۲۰۰/۹۳/۳
تاریخ:۱۳۹۳/۰۱/۲۵
مخاطبین/ ذینفعان امور مالیاتی شهر و استان تهران ادارات کل امور مالیاتی
موضوع: میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۳۹۳
با عنایت به بند(الف) تبصره(۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور،که به موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۵۲) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۳۹۳، مبلغ یکصد و بیست میلیون ۱۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال در سال تعیین گردیده است و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده درصد(۱۰%) و مازاد بر این به نرخ بیست درصد (۲۰%) برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(۵) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین شده است، لذا پرداخت کنندگان حقوق در بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(۵) قانون محاسبات عمومی کشور مکلفند حسب مقررات ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم مالیات بر درآمد حقوق کارکنان خود در سال ۱۳۹۳ را در هر ماه با توجه به مبالغ پرداختی یا تخصیصی تا پایان ماه قبل محاسبه و کسر و ظرف سی روز ضمن انجام سایر تکالیف قانونی به اداره امور مالیاتی محل پرداخت نمایند.

علی عسکری
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

جهت دانلود بخشنامه معافیت مالیات حقوق ۹۳ اینجا کلیک نمایید.

جهت دانلود جدول مالیاتی ۹۳ حقوق و دستمزد که از سوی مجلس شورای اسلامی تعیین شده اینجا کلیک کنید




دوره حسابداری ویژه بازار کار >< آموزش + معرفی به کار
آموزش + معرفی به کار

 شهریار - فردیس - سرآسیاب - ملارد - کرج 
www.bhgroup.ir


ساعت کلاس ها از طرف آموزشگاه اعلام خواهد شد ،

 کلاس ها در 2 نوبت صبح و عصر برگذار خواهند شد.



با مدیریت جناب مهندس علی اصغر فیض اله زاده

 

 

با ما تماس بگیرید:


فیض اله زاده:    7001380 0935



تبریزی:  3645433 0912




فیض اله زاده:    5010624 0939


باهمکاری وحضور کادری مجرب و با تجربه در زمینه های تخصصی مربوط، از جمله

کارشناسان آموزش :   علی اصغر فیض اله زاده و حامد میرتبار

مشاور بیمه و مالیاتی : علی اصغر فیض اله زاده و خانم تبریزی

مهندس محمد فیض اله زاده

کارشناسان مالی با تجربه : حامد ارشیا ، محسن جلالی فر و احمد بهرامی

کارشناس ارشد حسابداری وعضو انجمن حسابداری ایران :حامد میرتبار

کارشناس ارشد حسابداری وحسابرس ارشد جناب مهندس مهدی رستمی



شماره تماس آموزشگاه:  65197683 -021



امکان پرداخت شهریه در 4 قسط 2.000.000 ریالی



پرسشهای متداول در رابطه با معاملات فصلی (ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات مستقیم)
پرسشهای متداول در رابطه با معاملات فصلی


مؤدیانی که اطلاعات معاملات فصلی را به صورت برخط(OnLine) یا غیربرخط (OffLine) یا به صورت لوح فشرده از طریق سامانه ارسال یا تحویل ادارات کل امورمالیاتی نموده اند برای اصلاح اطلاعات می-بایستی شرح اصلاحات با ذکر جزئیات به انضمام رسید نهایی ارسال اطلاعات را طی یک نامه به اداره کل امورمالیاتی مربوطه اعلام نمایند تا اداره کل وفق مقررات نسبت به اصلاح اطلاعات اقدام نماید.

انجام تکلیف در خصوص اجرای دستورالعمل ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم مانع اجرای تکالیف مقرر در ماده ۱۰۴ قانون مالیاتهای مستقیم (و یا بالعکس) نبوده و ارسال اطلاعات مذکور الزامی می باشد و در غیر این صورت مشمول جرائم متعلقه خواهند شد.

چنانچه انتهای سال مالی اشخاص حقوقی در خلال یکی از فصلهای سال شمسی باشد، برای فصل شمسی مذکور دو فهرست معامله تنظیم و ارسال می نمایند، به گونه ای که از ابتدای فصل شمسی تا پایان سال مالی یک فهرست و همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان فصل شمسی مذکور نیز یک فهرست جداگانه تسلیم می نمایند.

برای تکمیل معاملات فصلی مربوط به فروش به اشخاص خارجی که در ایران اقامت و فعالیت ندارند از جمله صادرات لزومی به درج شماره اختصاصی اشخاص خارجی نمی باشد ولی باید کلیه اطلاعات مذکور بصورت فصلی ارائه گردد

شماره اختصاصی اشخاص خارجی را چگونه می توان دریافت کرد؟

ادامه مطلب

همه چیز قانون کار درخصوص مرخصی و تعطیلات

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید برای انجام کاری در ساعات اداری مرخصی بگیرید و با مخالفت کارفرمایتان مواجه شده اید و یا حداقل با اکراه و بد خلقی موفق به اخذ مرخصی شده اید. اما واقعا چه زمانی مرخصی حق شماست؟

قانون وزارت کار به تفصیل در این خصوص توضیح داده که در این گزارش سعی می کنیم به ارائه جزئیات آن بپردازیم.

قانون کار

۱- فیتیله جمعه تعطیله

جمعه بر طبق فرض تمامی ایرانی ها یک روز تعطیل است اما اگر کارفرمای شما بخواهد شما را در روزهای جمعه به سرکار بکشد چه باید کرد؟

استفاده از تعطیلات هفتگی

در هر حال برای کلیه کارگران مشمول قانون کار اجباری بوده و به کارگیری کارگران حتی با جلب رضایت و توافق کتبی آنها و یا در شرایط استثنایی و اضطراری در روزتعطیل هفتگی بر خلاف حکم صریح قانون خواهد بود. بدیهی است چنانچه به دلایل مورد اشاره در ماده ۶۲ قانون کار، کارگر در روز جمعه اشتغال به کار داشته باشد، حتی درموارد خاص و بطور موردی- ترتیب مقرر در تبصره یک ماده یاد شده الزامی می باشد.

ادامه مطلب

عرضه نسخه 7.70 نرم افزار هلو

شرکت طرفه نگار در میانه سال 1393 نسخه 7.70 نرم افزار هلو را عرضه کرد




این نرم افزار با ظاهری جدید و امکاناتی تغییر یافته پا به عرصه حیات گذاشته است تغییرات انجام شده روی این نسخه از نرم افزار به شرح زیر می باشد :
1) در نسخه های فروشگاهی (11و12و13و15و41) محیط FastMode طراحی شده است که کاربرپسندتر شده است و در عین حال محیط کار قبلی نیز به شکل محیط پیشرفته وجود دارد .
2) روی تمام نسخه های نرم افزار هلو بجز کدهای 10 و 11 سطح ساده کیت اس ام اس ( ارسال اس ام اس تبلیغاتی ) را خواهند داشت و در صورت نیاز نیز می توانند سطح پیشرفته این کیت را خریداری نمایند (در نسخه های قبلی سطح پیشرفته اس ام اس وجود نداشت ، سطح پیشرفته شامل ارسال اطلاعات فاکتور، پورسانت ، مانده بدهی ، موجودی منفی صندوق و بانک و ... می باشد(
3)  روی کیت طلاو جواهر گروه بندی کالا به مصنوعات ، مسکوکات و طلا ، تعریف واحد کالا ( عیار و وزن )، تابلو طلا و سکه(جهت تعیین قیمت روز) ،فاکتور تعویض طلا اضافه شده است .
4)  ارائه قفل گزارش گیری : پس از حذف امکان چند قفله شدن نرم افزار ، در نسخه 7.7 امکان قفل گزارش گیری ارائه شده است با این تفاوت که با این قفل فقط امکان دیدن گزارشات وجود دارد و کاربر امکان ثبت سند نخواهد داشت ضمنا این کیت بهمراه چند شرکتی هم کار خواهد کرد
5) گزارش فروش به تفکیک گروه بندی به دو صورت ماتریسی و طراحی شده جهت صنوف پخش
6) تغییر در ورود لیستی کالا و ایجاد ورود لیستی طرف حساب به همراه امکان استفاده از فایل اکسل
7) گزارشات دفاتر حسابداری تجمیعی ادغام شده ( درنسخه های پیشرفته دارای کیت چند شرکتی )
8) امکان استفاده از مبلغ تخفیف سطری در فاکتور و همچنین فاکتور تک فروشی
9) گزارش طرف حسابهایی كه فاكتور های تسویه نشده دارند اعم از (امانی ،‌ یا خرید و فروش)
10) امکان اصلاح بانک اطلاعات سال مالی گذشته 

11) در منوی طراحی فاکتور پیش فرض 10 نمونه طراحی مختلف گنجانده شده 

12) امکان استفاده از نمایشگر 8 ستونی شرکت گسترش انفورماتیک

13) پوز بانکی شرکت فناپ (صادرات)

14) امکان تعریف بانک اطلاعات جدید (شرکت جدید) از برنامه در نسخه های شبکه (به جز نسخه های دو کاربره 15 ، 25 ، 35)

15) افزوده شدن امكان گزارش Vat به كیت سخت افزار

بانضمام تغییرات جزئی دیگری که براساس پیشنهادات مشتریان در نرم افزار انجام شده است

مشتریان محترم می توانند جهت دریافت نسخه 7.70  نرم افزار با شماره های ذیل  تماس حاصل نمایند

 

فروش کلیه نرم افزارهای مالی و حسابداری

 

 

 

شماره تماس جهت تهیه نرم افزار و خدمات

 

 

 

 حسابداری

 

 

 

09357001380  و 09123645433 

 

 فیض اله زاده

 

 

بدیهی است آن دسته از مشتریان که تاریخ اعتبار پشتیبانی آنان منقضی شده باشد می توانند با پرداخت مبلغ پشتیبانی سالیانه علاوه بر یکسال پشتیبانی ، نسخه 7.70 نرم افزار خود را تهیه نمایند.

 



خدمات مشاوره قانون کار و بیمه تامین اجتماعی

خدمات مشاوره قانون کار و بیمه تامین اجتماعی

 

بسیاری از کارفرمایان با انعقاد قراردادهای کار با کارگران متحمل زیان و پرداخت جرائم میشوند و متاسفانه بدلیل نا آگاهی از قوانین کار و سازمان تامین اجتماعی مشکلات زیادی برای خود ایجاد مینمایند.

موسسه حساب پردازان متخصص تهران با دارا بودن کادر مجرب در امور بیمه و قوانین کار ، آماده ارائه هرگونه مشاوره کار و بیمه تامین اجتماعی به اشخاص ( حقیقی و حقوقی ) می باشد . بخشی از خدمات قابل ارائه در رابطه با مسائل سازمان تامین اجتماعی و قوانین کار به کارفرمایان و پیمانکاران و کارگران به شرح ذیل می باشد :

1-بررسی صحت و سقم محاسبات مربوط به اعلام بدهی ها و اوراق مطالباتی كه توسط شعب سازمان تأمین اجتماعی برای كارفرمایان ارسال می گردد .

2-در راستای بند فوق ، به عهده گرفتن وكالت كارفرما در مجامع قانونی سازمان تأمین اجتماعی اعم از بدوی و تجدیدنظر شركت و ضمن تهیه لایحه دفاعیه و حضور در جلسات مزبور ( در صورت تمایل كارفرما به همراه آنان ) دفاع لازم صورت پذیرد .

3-بررسی قراردادها و پروژه های پیمانكاری ، ارائه خدمات مشاوره ای قبل و بعد از عقد قرارداد پیمانكاری و پیگیری تا حصول نتیجه مطلوب و قانونی . ( با محوریت بیمه سازمان تامین اجتماعی )

4-مراجعه به دیوان عدالت اداری در مواردی كه رسیدگی انجام گرفته در مجامع داخلی سازمان تأمین اجتماعی که مورد رضایت كارفرما نمی باشد .

5-اخذ مفاصاحساب سازمان تامین اجتماعی در رابطه با قراردادها

6-ارائه خدمات و مشاوره در خصوص حسابرسی بیمه ای و  بازرسی از دفاتر قانونی .

7-راهنمایی و آموزش كارفرمایان برای تنظیم صحیح لیست و درج مبالغ مشمول بیمه در لیستها و سایر مسائل مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی كه به نحوی به پرداختهای بیمه ای مربوط می شود . این امر در شركتها و صنایع بزرگ از الزامات می باشد و در كارهای پیمانكاری از اهمیت خاصی برخوردار است .

8- انجام سایر امور مورد نیاز بیمه شدگان و كارفرمایان در زمینه تأمین اجتماعی .

9-ارائه خدمات مشاوره بیمه تامین اجتماعی در تمامی زمینه های دیگر مرتبط با تامین اجتماعی

شرکت حسابداری حساب پردازان برتر



تعداد کل صفحات: 7