تبلیغات
گروه حسابداری و حسابرسی حساب پردازان برتر - مطالب مهر 1393
" ارائه دهنده خدمات حسابداری و حسابرسی در استان تهران و البرز با همکاری تیم مجرب و حرفه ای"
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
دوره حسابداری ویژه بازار کار >< آموزش + معرفی به کار
آموزش + معرفی به کار
 شهریار - فردیس - سرآسیاب - ملارد - کرج
www.bhgroup.ir



با مدیریت جناب مهندس علی اصغر فیض اله زاده

 

 

با ما تماس بگیرید:


فیض اله زاده: 3645433  0912


میرتبــــــار:  3045581  0935

 

فیض اله زاده:    7001380 0935


باهمکاری وحضور کادری مجرب و با تجربه در زمینه های تخصصی مربوط، از جمله

کارشناسان آموزش :   علی اصغر فیض اله زاده و حامد میرتبار 

مشاور بیمه و مالیاتی : علی اصغر فیض اله زاده و خانم تبریزی

مهندس محمد فیض اله زاده

کارشناسان مالی با تجربه : حامد ارشیا ، محسن جلالی فر و احمد بهرامی

کارشناس ارشد حسابداری وعضو انجمن حسابداری ایران : حامد میرتبار

کارشناس ارشد حسابداری وحسابرس ارشد جناب مهندس مهدی رستمی


امکان پرداخت شهریه در 4 قسط 2.000.000 ریالی



شرایط صدور مفاصا حساب بیمه ای قراردادهای پیمانکاری
در این بخش بیشتر در مورد موارد قانونی قراردادهای پیمانکاری توضیحاتی می دهیم .یکی از این موارد نحوه اجرای تکالیف بیمه ای پیمانکاران  است.

تمامی پیمانکاران اعم از حقیقی و حقوقی پس از انعقاد قرارداد باید اقدامات زیر را انجام دهند :

  • ارائه یک نسخه از قرارداد منعقد شده به شعبه تامین اجتماعی محل پروژه
  • تشکیل پرونده و گرفتن کد کارگاهی
  • ارائه ماهانه لیست و و حق بیمه کارکنان به شعبه و پرداخت حق بیمه

نکته مهم این که در مورد قراردادهای مشمول طرح های عمرانی مانند راهسازی ، که حق بیمه بوسیله واگذارنده کار از محل اعتبار پروژه و صورت و ضعیت تامین و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود .پیمانکار فقط باید لیست کارکنان را بصورت ماهانه تسلیم شعبه کند .

  • در صورتی که پیمانکار قسمتی از اجرای کار را به پیمانکاران فرعی واگذار نماید ، باید یک نسخه از قرارداد پیمانکاران فرعی را در اختیار شعبه مربوطه قراردهد و ملزم به ارسال لیست و حق بیمه کارکنان به شعبه تامین اجتماعی است .

حق بیمه قراردادهای موضوع ماده ۳۸ فانون تامین اجتماعی ، شامل میزان ناخالص کارکرد ، تاریخ شروع و خاتمه ، عمرانی یا غیر عمرانی بودن طرح به ترتیب زیر محاسبه می شود :

  1. حق بیمه قرارداد پیمانکاری مشمول طرح های عمرانی ۶٫۶ درصد ناخالص کارکرد قرارداد محاسبه می شود .
  2. حق بیمه فاقد شرایط طرح های عمرانی در صورتی که دستمزدی باشد ۱۵ درصد ناخالص کارکرد است و در صورتی تهیه مصالح بر عهده پیمانکار باشد ۷ درصد ناخالص کارکرد به اضافه بیمه بیکاری متعلقه که یک نهم حق بیمه است محاسبه می شود .
  3. صدورمفاصاحساب هر یک از قرارداهای پیمانکار منوط به پرداخت حق بیمه ها به همین ترتیب است.

لازم به ذکر است کارفرمایان از هر صورت وضعیت ۵ % بابت بیمه کسر می کنند و آن را به صورت سپرده نگهداری می کنند و پس از ارائه مفاصا حساب آن را به پیمانکار پرداخت می کند .پس از خاتمه پیمان ، پیمانکار بر اساس درصدهای ذکر شده ( ۶٫۶ ، ۱۵ ، ۷ ) و ۹/۱ بیمه بیکاری ، بیمه خود را محاسبه می کند . اگر این مبلغ از مبلغ لیست ماهانه ارائه شده بیشتر باشد ، باید مابه التفاوت آن را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند ولی اگر این مبلغ کمتر از لیست ماهانه باشد مبلغی به پیمانکار مسترد نخواهد شد.



صورتهای مالی با شما سخن می گویند!

در صورتهای مالی با شما سخن می گویند چه می گذرد؟

نام کارگاه آموزشی و عملی است که به صورت حضوری برگزار می شود . هدف از برگزاری این کارگاه یک روزه ، ارائه نکات موثر و پیشرفته در تهیه صورتهای مالی اساسی است . روند برگزاری به این صورت  خواهد بود که ابتدا اصول مقدماتی در شناسایی استانداردهای مهم  مرتبط به صورتهای مالی آموزش داده می شود و مر حله به مرحله به تهیه کامل گزارشات مالی و تجزیه و تحلیل این صورتها ختم می گردد.

اگر واقعاً حس می کنید در تهیه یک دفترچه گزارشات استاندارد حسابداری که حاوی ترازنامه ، صورت سود و زیان و گزارش گزردش وجوه نقد به همراه یادداشتهای توضیحی آن ضعیف هستید ، از این فرصت حداکثر استفاده را کنید و این دفترچه عملی را به صورت یک روزه از آن خود کنید.

مخاطبان اصلی این کلاس چه کسانی هستند؟

حسابداران کم سابقه ، حسابداران با سابقه ، مدیران مالی ، مدیران شرکتهای سرمایه گذاری در بورس ، اصلی ترین مخاطبان این کارگاه را تشکیل می دهند .

مهمترین رئوس این کارگاه شامل موارد زیر است :

  • ارائه نکات طلایی استاندارد شماره ۱
  • نحوه تهیه موارد لازم جهت تهیه یک پکیج صورتهای مالی 
  • کامل تکنیک تهیه و طراحی ترازنامه به همراه یاداشتهای توضیحی 
  • نحوه تهیه صورتهای مالی در اکسل 
  • نکاتی که باید موقع تهیه گردش وجوه نقد توجه داشته باشید.  
  • توصیه حرفه ای های حسابرسی به تنظیم کنندگان صورتهای مالی اساسی ( راهکارهای بالابردن کیفیت گزارشات ) 
  • و موارد زیادی که می توان بخوبی تهیه مکانیزه و پیشرفته صورتهای مالی را برای شما ضمانت نماید. 

مدرس کلاس :

مدرس این دوره از کارگاه سرکار خانم راضیه سعادت میباشند. از سوابق اجرایی ایشون میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارشناس ارشد حسابداری از دانشگاه الزهرا
  • حسابرس شرکت دقیق تراز (جامعه حسابداران رسمی و معتمد بورس)
  • سرپرست تیم حسابرسی مستقر در شرکت تعمیرات برق اصفهان، هرمس مفتوا، مهندسی کوشش برق، مهندسی مطبا،
  • حسابرس مالی و مالیاتی شرکت کاشی اصفهان
  • آنالیزور بهای تمام شده
  • حسابرس مالیاتی سارا کاشی
  • مدرس چندین دانشگاه علمی و کاربردی و غیرانتفاعی
  • حسابرس شرکت فالیزان

calender1393 download 300x300 صورتهای مالی با شما سخن می گویند!

دانلود فایل صوتی خانم راضیه سعادت  



چرا باید آئین نامه انضباطی تهیه کنیم ؟

Untitled7 300x164 چرا باید آئین نامه انضباطی تهیه کنیم ؟

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان پرشین حساب.
امروز براتون یه فایل برای آشتایی بیشتر با آئین نامه انضباطی و لزوم بکارگیری و اجرای آن جهت بهره وری و موفقیت شرکت اماده کردم.
امیدوارم این فایل بتونه برای نظم دادن به امور شرکت براتون مفید باشه.


calender1393 download 300x300 چرا باید آئین نامه انضباطی تهیه کنیم ؟

دانلود فایل  اشنایی با آئین نامه انضباطی 


calender1393 download 300x300 چرا باید آئین نامه انضباطی تهیه کنیم ؟

دانلود فایل نمونه آئین نامه انضباطی 

 



نحوه کار با سایت ارزش افزوده


دوستان و یاران همیشگی پرشین حساب سلام . امیدوارم تا الان روز پرنشاط و پرانرژی رو پشت سر گذاشته باشید.
امروز میخوام با شما درباره مالیات بر ارزش افزوده صحبت کنم .
همونطور که همه دوستان در جریان هستند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بصورت دوره های ۳ ماهه ( یعنی در سال ۴ بار ) در پایان هر فصل اظهار میشود . و فقط تا ۱۵ ماه بعد فرصت رد کردن اظهارنامه و پرداختش مهلت دارد . امسال ارزش افزوده ۸درصده ، ۲٫۷% سهم عوارض ، ۴٫۳% مالیات و ۱% هم سهم بهداشت که از امسال اعمال شده و با مالیات محاسبه میشود. یعنی سهم مالیات توی اظهارنامه ۵٫۳% میشود .
نحوه آماده کردن اطلاعات مورد نیاز
اول اسناد و مدارکتون رو چک کنید و از بین آنها فاکتورهای فروش و خریدی رو که میخواهید اظهار کنید ( خرید و فروشهای حقوقی یا آنهایی که بابتش ارزش افزوده دریافت یا پرداخت کردید ) جدا کنید و اطلاعاتتون را وارد یک فایل اکسل کنید تا محاسباتتون رو راحت تر انجام بدید . یک صفحه مخصوص خرید و یک صفحه مخصوص فروش . فایل اکسلتون میتواند شامل ستونهای ردیف ، نام خریدار / فروشنده ( حقیقی یا حقوقی ) ، مبلغ خالص خرید / فروش ، مبلغ مالیات ، مبلغ عوارض و جمع نهایی باشد .
در ستون مبلغ خرید /فروش باید مبلغ خالص و بدون احتساب ارزش افزوده رو بنویسید .
در ستون مبلغ مالیات مبلغ خالص رو ضربدر ۵٫۳% کنید
در ستون مبلغ عوارض مبلغ خالص رو ضربدر ۲٫۷% کنید .
و در ستون جمع نهایی مبالغ خرید ناخالص ، مالیات و عوارض رو باهم جمع کنید .
نحوه رد کردن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
برای رد کردن این اظهارنامه بعد از اینه مدارک و مستنداتتون رو چک کردید و اطلاعات لازم رو جمع آوری کردید باید وارد سایت ارزش افزوده یعنی www.evat.ir بشید و از قسمت اظهارنامه ، تسلیم اظهارنامه عادی رو انتخاب کنید . بعد نام کاربری و رمز عبورتون رو وارد میکنید و وارد کاربری خودتون میشید . دوره مربوطه رو انتخاب مبکنید و وارد اظهارنامه میشید . اظهارنامه خام سبزرنگ و قابل ویرایش است .
حالا براساس اطلاعاتی که آماده کردید شروع به پرکردن فرم خام اظهارنامه کنید . اول تو قسمت فروش مبلغ خالص فروش رو بنویسید ، خود سیستم بطور خودکار قسمت عوارض و مالیاتش رو محاسبه میکنه . قسمت خرید رو هم به همین صورت پر کنید .
در آخر خود سامانه بصورت خودکار مالیات بر ارزش افزوده قابل پرداخت رو براتون محاسبه میکند . یعنی ارزش افزوده دریافتی بابت فروش منهای ارزش افزوده پرداختی بابت خرید میشود . اگه ارزش افزوده دریافتی بیشتر باشد بستانکار امور دارایی میشوید و اگر ارزش افزوده پرداختی بیشتر باشه بدهکار میشوید .
در آخر تایید نهایی رو بزنید تا اظهارنامه ثبت بشه و وارد فرم چاپی بشود. البته تایید نهایی ۴۸ ساعت بعد از پرداخت قبوض اعمال میشود .

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده
برای دریافت فیش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بعد از ورود به سایت www.evat.ir در قسمت صدور الکتریکی قبض پرداخت مالیات کلیک کنید و بعد با نام کاربری و رمز عبورتون وارد قسمت کاربری خودتون بشوید.
بعد مبلغ مالیات رو وارد کنید و تایید نهایی رو بزنید تا فرم چاپی فیش براتون باز بشه و پتونید پرینت بگیرید.
برای عوارض هم به همین منوال عمل کنید .
حالا میتونید بوسیله شناسه قبض و شناسه پرداختی که بالای قبض هست ، قبوض ارزش افزودتون رو مثه سایر قبوض ( مثه برق ، گاز و… ) پرداخت کنید . البته فقط از طریق خودپرداز یا درگاه اینترنتی بانک ملی .
جرائم عدم اظهار مالیات بر ارزش افزوده
عدم اظهار مالیات بر ارزش افزوده جرائم و عواقبی دارد که اگه به موقعش اظهار نشود دامن گیرتون میشود . که شامل موارد زیر هست :
ماده ۲۲- مؤدیان مالیاتی در صورت انجام ندادن تکالیف مقرر در این قانون و یا در صورت تخلف از مقررات این قانون، علاوه بر پرداخت مالیات متعلق وجریمه تأخیر، مشمول جریمه ای به شرح زیر خواهند بود:
۱- عدم ثبت نام مؤدیان در مهلت مقرر معادل هفتاد وپنج درصد (۷۵%) مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نامه یا شناسایی حسب مورد.
۲- عدم صدور صورتحساب معادل یک برابر مالیات متعلق.
۳- عدم درج صحیح قیمت در صورتحساب معادل یک برابر مابه التفاوت مالیات متعلق.
۴- عدم درج وتکمیل اطلاعات صورتحساب طبق نمونه اعلام شده معادل بیست وپنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.
۵- عدم تسلیم اظهارنامه از تاریخ ثبت نام یا شناسایی به بعد حسب مورد، معادل پنجاه درصد (۵۰%) مالیات متعلق.
۶- عدم ارائه دفاتر یا اسناد ومدارک حسب مورد معادل بیست وپنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.
ماده ۲۳- تأخیر در پرداخت مالیاتهای موضوع این قانون در مواعد مقرر، موجب تعلق جریمه ای به میزان دو درصد (۲%) در ماه، نسبت به مالیات پرداخت نشده ومدت تأخیر خواهد بود.



آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

ارسال اینترنتی لیست بیمه
بعد از اینکه لیست بیمه رو آماده کردید حالا نوبت اینه که لیستتون رو به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنید.
قبلا روال این بود که باید لیست رو دستمون میگرفتیم و به کارگزاری مربوطه مراجعه میکردیم و لیست رو به کارگزار تحویل میدادیم. اما الان با سامانه ارسال اینترنتی لیست بیمه دردسر رفتن تا کارگزاری و صفهای گاها طولانی رفع شده. فقط کافیه یکبار تا سازمان تامین اجتماعی و به مسئول امور درآمد خودتون مراجعه کنید و یک برگه که حاوی نام کاربری و رمز عبورتون هست رو دریافت کنید .

RAMZ1 300x171 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

حالا نوبت اینه که وارد سایت https://samt.tamin.ir بشوید

سامانه اینترنتی بیمه 300x235 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

در قسمت نام کاربری کد ملی صاحب کارگاه و در قسمت گذرواژه رمز اینترنتی دریافتی رو وارد کنید و ورود رو بزنید.
از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه بارگذاری لیست بیمه را انتخاب کنید .

بارگذاری لیست بیمه آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

در صفحه ی نمایش داده شده نام کارگاه و کد کارگاه و شعبه مربوطه را مشاهده خواهید کرد .

بارگذاری1 300x151 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

در مقابل اطلاعات ماهیانه کارگاه گزینه Choose Fileرا بزنید و فایل DSKKAR00.dbf را و در مقابل اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان DSKWOR00.dbf را از قسمت ذخیره شده انتخاب نمایید .

454596 ppnSVOLa 300x223 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

 

454596 rwCyNJmJ 300x144 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه


حال بر روی بارگذاری کلیک کنید.

صفحه ای نمایش داده می شود که شامل اطلاعات کارگاه، دستمزد، مبلغ حق بیمه و … می باشد.

 

ارسال 1024x424 300x124 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

 

 

اگر از اطلاعات مطمئن هستید بر روی گزینه ارسال به شعبه کلیک کرده و جهت پردازش کمی صبر نمایید.

454596 xWEkpMEn آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه مشاهده فهرست لیست ها را کلیک نمایید.

فهرست آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

در صفحه نمایش داده شده اگر وضعیت درخواست تایید نهایی بود در انتهای جدول بر روی علامت ذره بین کلیک نمایید.

وضعیت copy1 1024x269 300x78 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

مشخصات لیست نمایش داده می شود و در پایین مشخصات بر روی گزینه دریافت رسید کلیک نمایید و رسید مربوطه را دانلود و بعد از پرینت به ضمیمه لیست بیمه بایگانی نمایید.

نسخه1 1024x525 300x153 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

 

454596 BuXt6QGP 300x137 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

سپس بر روی گزینه برگه پرداخت کلیک نمایید و روی گزینه نسخه چاپی کلیک و رسید پرداخت مربوطه را پرینت بگیرید.

454596 8l7W0fDO 300x224 آموزش تصویری ارسال اینترنتی لیست بیمه

 

نکات مهم:
• همیشه به گزینه وضعیت درخواست دقت نمایید. وضعیت درخواست، پیگیری شما را آسان خواهد کرد و شامل ۵ عنوان است:
• غیرقابل ارسال (به رنگ قرمز): لیست دارای خطا می باشد. معمولا کد کارگاه اشتباه است. لیست را حذف نموده و مجددا اقدام نمایید.
• ثبت اولیه: در این وضعیت، لیست در سیستم ثبت شده است و توسط شما می تواند حذف شود و یا به شعبه ارسال شود.
• ارسال به شعبه: دراین وضعیت لیست برای پردازش به شعبه ارسال شده است؛ انجام پردازش حداقل چند دقیقه به طول می انجامد. در صورتی که نهایتا پس از ۲۴ ساعت وضعیت لیست تغییر نکرد، می توانید با تلفن ۶۴۰۱۵ و یا ۶۶۹۰۹۶۲۰ ۰۲۱ و یا پست الکترونیکی crm@taminn.org تماس حاصل نمایید.
• پس از وضعیت ارسال به شعبه می توانید از منوی عملیات لیست بیمه، گزینه مشاهده فهرست لیست ها، ادامه وضعیت لیست ارسال شده خود را پیگیری نمایید.
• عدم تایید نهایی: در این وضعیت پردازش لیست در شعبه با خطا مواجه شده است؛ پس از یررسی و رفع خطاها، لیست را مجددا بارگذاری نمایید.
• تایید نهایی: در این وضعیت، پردازش لیست در شعبه با موفقیت انجام شده است و شما می توانید برگ پرداخت (فیش حق بیمه) را دریافت نمایید.

 


با ما تماس بگیرید:


فیض اله زاده: 3645433  0912


تبـــریـــزی:  2874295  0914 

 

فیض اله زاده:    7001380 0935




دفاتر مالیاتی و نحوه تحریر

download دفاتر مالیاتی و نحوه تحریر  

طبقه بندی مودیان مالیاتی

بر اساس ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم ، صاحبان مشاغل به ۳ دسته تقسیم میشوند.

دسته اول:  مودیان بند (الف) که شامل شرکتهای حقوقی و اشخاص حقیقی که جزء مودیان بزرگ مالیاتی ( LTU )  هستند و ملزم به تهیه و نگهداری دفاتر روزنامه و کل هستند

دسته دوم : مودیان حقیقی بند (ب)  که ملزم به تهیه و نگهداری دفتر درآمد و هزینه می باشند.

دسته سوم : مودیان بند (ج) که طبق تعریف قانون مالیاتهای مستقیم جزء گروه اول و دوم نمیباشند و ملزم به تهیه صورت خلاصه وضعیت درآمد و هزینه میباشند.

همه اشخاص حقیقی و حقوقی بند الف ، ب و ج که در اداره امور اقتصادی و دارایی دارای پرونده میباشند ملزم هستند تا پایان سال نسبت به تهیه و پلمپ دفاتر مربوطه  سال آینده به شرح زیر اقدام نمایند :

  • مودیان بند (الف) جهت پلمپ دفاتر روزنامه و کل ، بعد از خریداری کردن آنها باید به اداره ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند.
  • مودیان بند (ب) جهت پلمپ دفاتر درآمد و هزینه باید به حوزه مالیاتی که پرونده مالیاتیشان در آنجا هست بروند و پس از خرید دفتر نزد ممیز مسئول پرونده نسبت به پلمپ اقدام نمایند.
  • مودیان بند (ج) نیز باید فهرستی از صورت خلاصه وضعیت درآمد و هزینه را بصورت شخصی تهیه کنند و به ممیز پرونده مربوطه تحویل دهند.

دفاتر قاونی چیست ؟

دفتر روزنامه دفتری است که اشخاص حقوقی یا حقیقی کلیه معاملات وسایر رویدادهای مالی و محاسباتی خود را با رعایت اصول و موازین و استانداردهای پذیرفته شده حسابداری و به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت نمایند .

دفتر کل دفتری است که عملیات ثبت شده در دفتر یا دفاتر روزنامه برحسب سرفصل یا کدگذاری حساب ها در صفحات مخصوص آن ثبت می شود به ترتیبی که تنظیم حساب سود وزیان و ترازنامه از آن امکان پذیر باشد.

دفتر مشاغل (دفتر درآمد و هزینه) دفتری است که حداقل دارای ستون هائی برای درج تاریخ، شرح معاملات، درآمد، هزینه و دارائی های قابل استهلاک باشد و معاملات مذکور به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت گردد به طوری که در پایان سال تعیین جمع درآمد و هزینه شغلی مودی و تنظیم حساب سود زیان از آن امکان پذیر باشد.

دفتر معین دفتری است که برای تفکیک و مجزی ساختن هر یک از حسابهای دفتر کل برحسب مقتضیات و شرایط حساب ممکن است نگهداری شود. کارت های حساب اعم از آنکه بوسیله دست یا ماشین تهیه شده باشد در حکم دفاتر معین است .

نحوه تحریر دفاتر قاونونی

  • رویدادهای مالی در دفتر روزنامه باید بصورت روزانه ثبت شوند و همچنین ظرف مدت ۱۵ روز به سرفصل مربوطه در دفتر کل انتقال یابند.
  • تحریر دفاتر قانونی درحالیکه کار بسیار ساده ای است اما از حساسیت خاصی برخوردار است پس ترجیحا جهت جلوگیری از بروز اشتباه بهتر است ابتدا دفاتر را با مداد مشکی تحریر کنید و سپس روی آن با خودکار بنویسید.
  • اطلاعات روی خط ها نوشته شود بدون خط خوردکی و بدون اینکه خطی خالی بماند.
  • در صورت بروز اشتباه از تیغ و لاک استفاده نکنید.
  • خط بعد از ثبت هر رویداد مالی در دفتر روزنامه مخصوص شرح سند مس باشد.
  • اولین سطر هر صفحه مخصوص نقل از صفحه قبل و آخرین سطر مخصوص نقل به صفحه بعد میباشد .
  • در قسمت جمع میبایست جمع ستون بدهکار و بستانکار نوشته شود .
  • در صورت بروز اشتباه با خودکار قرمز روی اشتباه را خط کشیده و صحیح آن را با خودکار بالای آن درج می نماییم.
  • جمع ستون بدهکار و بستانکار باید یکسان شود و زمانی اینگونه نیست که کل سند در یک صفحه درج نشود و به صفحه بعد منتقل شود.
  • انتهای اسناد در دفتر روزنامه و انتهای حساب  در دفتر کل با یک خط مورب بسته شود.
  • در دفتر کل گردش حساب بدهکار و بستانکار در انتها درج شده و تفاضل حاصل از این دو به عنوان مانده حساب در زیر عدد بزرگتر درج میگردد. و این مانده به ترازنامه منتقل می شود.

نکات کامل تری از تحریر دفاتر در آئین نامه ای که  توسط دارائی ارائه شده است به پیوست تقدیم میگردد.

 

نحوه ارائه دفاتر قاونی به حوزه مالیاتی

اظهارنامه مالیات عملکرد هر سال و تا پایان ۳۱ تیرماه بصورت الکترونیکی تهیه و از طریق اینترنت به دارایی ارسال میشود.

اما تاریخ ارائه دفاتر زمانی است که نامه ای با عنوان ” برگ دعوت نامه ارائه اسناد و مدارک مالیات عملکرد سال … ”  از طرف ممیز دارایی به مودی ارسال میشود و به مودی فرصت داده میشود ظرف مدت یک هفته اسناد و مدارک خواسته شده  ( از قبیل دفاتر ، تراز کل و… ) را به حوزه مالیاتی مربوطه تحویل دهد .



calender1393 download 300x300 دفاتر مالیاتی و نحوه تحریر  

 دانلود فایل آئین نامه تحریر دفاتر    

 



دوره حسابداری ویژه بازار کار >< آموزش + معرفی به کار
آموزش + معرفی به کار
 شهریار - فردیس - سرآسیاب - ملارد - کرج 
www.bhgroup.ir



با مدیریت جناب مهندس علی اصغر فیض اله زاده

 

 

با ما تماس بگیرید:


فیض اله زاده: 3645433  0912


تبـــریـــزی:  2874295  0914 

 

فیض اله زاده:    7001380 0935


باهمکاری وحضور کادری مجرب و با تجربه در زمینه های تخصصی مربوط، از جمله

کارشناسان آموزش :   علی اصغر فیض اله زاده و حامد میرتبار 

مشاور بیمه و مالیاتی : علی اصغر فیض اله زاده و خانم تبریزی

مهندس محمد فیض اله زاده

کارشناسان مالی با تجربه : حامد ارشیا ، محسن جلالی فر و احمد بهرامی

کارشناس ارشد حسابداری وعضو انجمن حسابداری ایران : حامد میرتبار

کارشناس ارشد حسابداری وحسابرس ارشد جناب مهندس مهدی رستمی


امکان پرداخت شهریه در 4 قسط 2.000.000 ریالی



نحوه کار با سایت ارزش افزوده

دوستان و یاران همیشگی پرشین حساب سلام . امیدوارم تا الان روز پرنشاط و پرانرژی رو پشت سر گذاشته باشید.
امروز میخوام با شما درباره مالیات بر ارزش افزوده صحبت کنم .

همونطور که همه دوستان در جریان هستند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بصورت دوره های ۳ ماهه ( یعنی در سال ۴ بار ) در پایان هر فصل اظهار میشود . و فقط تا ۱۵ ماه بعد فرصت رد کردن اظهارنامه و پرداختش مهلت دارد . امسال ارزش افزوده ۸درصده ، ۲٫۷% سهم عوارض ، ۴٫۳% مالیات و ۱% هم سهم بهداشت که از امسال اعمال شده و با مالیات محاسبه میشود. یعنی سهم مالیات توی اظهارنامه ۵٫۳% میشود .
نحوه آماده کردن اطلاعات مورد نیاز
اول اسناد و مدارکتون رو چک کنید و از بین آنها فاکتورهای فروش و خریدی رو که میخواهید اظهار کنید ( خرید و فروشهای حقوقی یا آنهایی که بابتش ارزش افزوده دریافت یا پرداخت کردید ) جدا کنید و اطلاعاتتون را وارد یک فایل اکسل کنید تا محاسباتتون رو راحت تر انجام بدید . یک صفحه مخصوص خرید و یک صفحه مخصوص فروش . فایل اکسلتون میتواند شامل ستونهای ردیف ، نام خریدار / فروشنده ( حقیقی یا حقوقی ) ، مبلغ خالص خرید / فروش ، مبلغ مالیات ، مبلغ عوارض و جمع نهایی باشد .
در ستون مبلغ خرید /فروش باید مبلغ خالص و بدون احتساب ارزش افزوده رو بنویسید .
در ستون مبلغ مالیات مبلغ خالص رو ضربدر ۵٫۳% کنید
در ستون مبلغ عوارض مبلغ خالص رو ضربدر ۲٫۷% کنید .
و در ستون جمع نهایی مبالغ خرید ناخالص ، مالیات و عوارض رو باهم جمع کنید .
نحوه رد کردن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
برای رد کردن این اظهارنامه بعد از اینه مدارک و مستنداتتون رو چک کردید و اطلاعات لازم رو جمع آوری کردید باید وارد سایت ارزش افزوده یعنی www.evat.ir بشید و از قسمت اظهارنامه ، تسلیم اظهارنامه عادی رو انتخاب کنید . بعد نام کاربری و رمز عبورتون رو وارد میکنید و وارد کاربری خودتون میشید . دوره مربوطه رو انتخاب مبکنید و وارد اظهارنامه میشید . اظهارنامه خام سبزرنگ و قابل ویرایش است .
حالا براساس اطلاعاتی که آماده کردید شروع به پرکردن فرم خام اظهارنامه کنید . اول تو قسمت فروش مبلغ خالص فروش رو بنویسید ، خود سیستم بطور خودکار قسمت عوارض و مالیاتش رو محاسبه میکنه . قسمت خرید رو هم به همین صورت پر کنید .
در آخر خود سامانه بصورت خودکار مالیات بر ارزش افزوده قابل پرداخت رو براتون محاسبه میکند . یعنی ارزش افزوده دریافتی بابت فروش منهای ارزش افزوده پرداختی بابت خرید میشود . اگه ارزش افزوده دریافتی بیشتر باشد بستانکار امور دارایی میشوید و اگر ارزش افزوده پرداختی بیشتر باشه بدهکار میشوید .
در آخر تایید نهایی رو بزنید تا اظهارنامه ثبت بشه و وارد فرم چاپی بشود. البته تایید نهایی ۴۸ ساعت بعد از پرداخت قبوض اعمال میشود .

نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده
برای دریافت فیش پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بعد از ورود به سایت www.evat.ir در قسمت صدور الکتریکی قبض پرداخت مالیات کلیک کنید و بعد با نام کاربری و رمز عبورتون وارد قسمت کاربری خودتون بشوید.
بعد مبلغ مالیات رو وارد کنید و تایید نهایی رو بزنید تا فرم چاپی فیش براتون باز بشه و پتونید پرینت بگیرید.
برای عوارض هم به همین منوال عمل کنید .
حالا میتونید بوسیله شناسه قبض و شناسه پرداختی که بالای قبض هست ، قبوض ارزش افزودتون رو مثه سایر قبوض ( مثه برق ، گاز و… ) پرداخت کنید . البته فقط از طریق خودپرداز یا درگاه اینترنتی بانک ملی .
جرائم عدم اظهار مالیات بر ارزش افزوده
عدم اظهار مالیات بر ارزش افزوده جرائم و عواقبی دارد که اگه به موقعش اظهار نشود دامن گیرتون میشود . که شامل موارد زیر هست :
ماده ۲۲- مؤدیان مالیاتی در صورت انجام ندادن تکالیف مقرر در این قانون و یا در صورت تخلف از مقررات این قانون، علاوه بر پرداخت مالیات متعلق وجریمه تأخیر، مشمول جریمه ای به شرح زیر خواهند بود:
۱- عدم ثبت نام مؤدیان در مهلت مقرر معادل هفتاد وپنج درصد (۷۵%) مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نامه یا شناسایی حسب مورد.
۲- عدم صدور صورتحساب معادل یک برابر مالیات متعلق.
۳- عدم درج صحیح قیمت در صورتحساب معادل یک برابر مابه التفاوت مالیات متعلق.
۴- عدم درج وتکمیل اطلاعات صورتحساب طبق نمونه اعلام شده معادل بیست وپنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.
۵- عدم تسلیم اظهارنامه از تاریخ ثبت نام یا شناسایی به بعد حسب مورد، معادل پنجاه درصد (۵۰%) مالیات متعلق.
۶- عدم ارائه دفاتر یا اسناد ومدارک حسب مورد معادل بیست وپنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.
ماده ۲۳- تأخیر در پرداخت مالیاتهای موضوع این قانون در مواعد مقرر، موجب تعلق جریمه ای به میزان دو درصد (۲%) در ماه، نسبت به مالیات پرداخت نشده ومدت تأخیر خواهد بود.



جرائم مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده را جدی بگیرید

شاید همه شما کم و بیش با جرائم مالیاتی آشنا باشید ولی شاید هم تا کنون با آن برخورد نکرده باشید تا ببینید بعضی اوقات عمل نکردن به تکالیف مالیاتی چه آسیبی به شرکت شما بزند . بعضی از شرکتها ممکن است انجام ندادن این تکالیف را بر اجرای تکالیف مقدم بدانند و خود را در پایان سال مالی علی الراس کنند و حتی جریمه عدم ارائه دفاتر قانونی را به راحتی قبول کنند . جرائم و تکالیف در نظام مالیات بر ارزش افزوده کاملا ” متفاوت از نظام مالیاتی است و یک شرکت دارای ۲ پرونده کاملا ” مجزا در نظام مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده است . با توجه به اجرای تکالیف مالیات بر ارزش افزوده در ۴ دوره ۳ ماهه در هر سال مالی ، جرائم به مراتب سخت تری از طرف سازمان مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است . بدلیل اهمیت این جرائم ، بد نیست مروری بر  قانون مالیات بر ارزش افزوده داشته باشیم .

ماده ۲۲- مؤدیان مالیاتی در صورت انجام ندادن تکالیف مقرر در این قانون ویا در صورت تخلف از مقررات این قانون، علاوه بر پرداخت مالیات متعلق وجریمه تأخیر، مشمول جریمه ای به شرح زیر خواهند بود:

۱- عدم ثبت نام مؤدیان در مهلت مقرر معادل هفتاد وپنج درصد (۷۵%) مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نامه یا شناسایی حسب مورد.
۲- عدم صدور صورتحساب معادل یک برابر مالیات متعلق.
۳- عدم درج صحیح قیمت در صورتحساب معادل یک برابر مابه التفاوت مالیات متعلق.
۴- عدم درج وتکمیل اطلاعات صورتحساب طبق نمونه اعلام شده معادل بیست وپنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.
۵- عدم تسلیم اظهارنامه از تاریخ ثبت نام یا شناسایی به بعد حسب مورد، معادل پنجاه درصد (۵۰%) مالیات متعلق.
۶- عدم ارائه دفاتر یا اسناد ومدارک حسب مورد معادل بیست وپنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.
ماده ۲۳- تأخیر در پرداخت مالیاتهای موضوع این قانون در مواعد مقرر، موجب تعلق جریمه ای به میزان دو درصد (۲%) در ماه، نسبت به مالیات پرداخت نشده ومدت تأخیر خواهد بود.
می توان با یک نگاه سطحی به جرائم مندرج در ماده ۲۲ و ۲۳ به  سنگین بودن جرائم  پی برد . این نشان می دهد دراجرای این قانون باید نهایت دقت را داشته باشید تا کوچکترین اشکالی در صورتحسابهای خرید و فروش نداشته و اظهارنامه کاملا” صحیح و بموقعی را ارائه کنید .لازم به ذکر است اخیرا” برای دریافت گواهینامه ثبت نام در مالیات بر ارزش افزوده بایستی اظهارنامه هر دوره با تکالیف ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم کاملا” منطبق باشد .
امید است با دقت و رعایت تمامی اصول قانونی مالیات بر ارزش افزوده هیچگونه مشکل و آسیبی شامل حال شما نگردد.


تعداد کل صفحات: 4