تبلیغات
گروه حسابداری و حسابرسی حساب پردازان برتر - مطالب مهر 1393
" ارائه دهنده خدمات حسابداری و حسابرسی در استان تهران و البرز با همکاری تیم مجرب و حرفه ای"
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
ثبت نام الکترونیکی و صدور شماره اقتصادی


 مودی محترم به سامانه ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی جدید خوش آمدید:
درصورتی که برای اولین بار به این سامانه مراجعه نموده اید توصیه می شود ابتدا راهنمای مراحل ثبت نام را از طریق کلید مربوطه در ذیل این متن دریافت و مطالعه بفرمایید به هر جهت جهت انجام و تکمیل مراحل ثبت نام خود به قسمت عملیات ثبت نام مراجعه نمایید. درضمن بدین وسیله تاکید می نماید ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی ازطرف این سازمان کاملا رایگان صورت می پذیرد و هرگونه درخواست وجوه به عنوان این سازمان از این بابت غیر قانونی است.

قابل توجه اشخاص حقیقی :
- در این مرحله از تخصیص شماره اقتصادی ، صاحبان مشاغل خودرو مشمول نمی باشند و نیازی به ثبت نام ندارند.
- در مشارکت های مدنی اعم از قهری یا اختیاری، تکمیل فرم پیش ثبت نام توسـط یکی از شرکاء کفایت نموده و ضرورتی به ثبت نام تمام شرکاء نمی باشد. بدیهی است اطلاعات سایر شرکاء در مرحله بعدی ثبت نام اخذ خواهد شد.


اصلاح اطلاعات پیش ثبت نام
اصلاح اطلاعات ثبت نام



اسناد قابل دانلود:
Adobe PDF Fileپرسش و پاسخهای متداول
[تعداد دانلود: 168486]
Adobe PDF Fileفرم درخواست گواهی الکترونیکی اشخاص حقوقی
[تعداد دانلود: 154481]
Adobe PDF Fileراهنمای استفاده از سامانه پیش ثبت نام و صدور شماره اقتصادی
[تعداد دانلود: 115143]
Adobe PDF Fileراهنمای استفاده از سامانه ثبت نام و صدور شماره اقتصادی
[تعداد دانلود: 73234]
Adobe PDF Fileفرم درخواست گواهی الکترونیکی اشخاص حقیقی
[تعداد دانلود: 203319]



اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی و دستورالعمل استفاده از آن

مودی گرامی لطفا موارد زیر را به دقت مطالعه نمایید:

• فرم های اظهارنامه الکترونیک عملکرد سال 1392 جهت تسلیم عملکرد مذکور تا پایان تیرماه 1393 و همچنین عملکرد میانسالی جهت مودیان خاص مشمول روی سایت قرار داده شده است. فرمها خام مربوط به این اظهارنامه ها باقابلیت چاپ به عنوان پیش نویس و به منظور آماده سازی اطلاعات جهت ثبت در سامانه الکترونیکی اظهارنامه با قابلیت PDF در بخش مربوطه در سایت قرار داده شده است.

• در سال جدید سیاست سازمان امور مالیاتی کشور دریافت اظهارنامه به صورت کاملا الکترونیکی است و ارائه نسخه کاغذی به واحدهای مالیاتی ضرورتی ندارد

•لطفا قبل از تسلیم و ارسال نهایی الکترونیکی، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم اخذ و به دقت بررسی فرمایید. سپس اقدام به ارسال الکترونیکی، که نهایی و قطعی تلقی می گردد نمایید.



شرایط  ارسال اظهارنامه الکترونیکی برای مودیان  حقیقی، حقوقی و تشکل های قانونی درسال 1393 به شرح ذیل اعلام می گردد:


1- مودیان حقیقی: ضروری است آن دسته از اشخاص حقیقی(صاحبان مشاغل موضوع ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم)  اطلاعات مرحله پیش ثبت نام الکترونیکی را  در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی http://tax.gov.ir  تکمیل نموده  و کد رهگیری پیش ثبت نام را دریافت نمایند. پس از انجام عملیات اعتبارسنجی  اطلاعات به شرط کسب تاییدیه اعتبارسنجی این مرحله این دسته از مودیان قادر به ارسال اظهارنامه الکترونیکی می باشند.


شایان ذکر است، در خصوص واحد های شغلی که به صورت مشارکت اشخاص حقیقی می باشند،  ارائه کد رهگیری پیش ثبت نام مودی اصلی در ارسال اظهارنامه شرکاء کافی می باشد.  

 


2- مودیان حقوقی:  تسلیم الکترونیکی اظهارنامه این دسته از مودیان با استفاده از نام کاربری و کد رهگیری پیش ثبت نام و در صورت تکمیل اطلاعات ثبت نام امکان پذیر می باشد. بنابراین ضروری است مودیان حقوقی نسبت به تکمیل پیش ثبت نام، رفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه اینترنتی عملیات مالیاتی مودیان به نشانیhttp://tax.gov.ir  اقدام نمایند.


تذکر: چنانچه زمان ارسال اظهارنامه الکترونیکی کدخطای 504 را دریافت می کنید به مفهوم عدم برقراری شروط بالا برای ارسال اظهارنامه می باشد.


لذا با عنایت به این که سیاست  و  برنامه عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در سال جاری اخذ الکترونیکی اظهارنامه ها،  بدون نیاز به مراجعه حضوری مودیان  به  واحد های مالیاتی می باشد و ارائه الکترونیکی اظهارنامه مودیان،  مشروط  به تکمیل مراحل ثبت نام  الکترونیکی  به شرح فوق الذکرمی باشد،  مودیان گرامی هرچه سریعتر و قبل از فرا رسیدن روزهای پایانی مهلت تسلیم اظهارنامه،  نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند. 


اطلاعیه: به ازای هر اظهارنامه اصلی حداکثر امکان ارسال سه نسخه اظهارنامه اصلاحی وجود دارد.


قابل توجه کلیه مودیانی که اظهارنامه خود را با امضای الکترونیکی ارسال می نمایند:

در صورتی که اظهارنامه خود را با گواهی امضاء الکترونیک ارسال می نمایید و پیغام خطا دریافت می کنید، لطفاً اطمینان حاصل نمایید که وکالتنامه مالیاتی شما در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است. همچنین گواهی الکترونیک شما دارای اعتبار تاریخ باشد.


اسناد قابل دانلود:
ZIP Fileنرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقوقی عملکرد سال 1392 و میانسالی های 1393(ویرایش 6.0.0.4)
[تعداد دانلود: 617660]
ZIP Fileنرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقیقی عملکرد سال 1392 و میانسالی های 1393(ویرایش 6.0.0.4)
[تعداد دانلود: 878842]
ZIP Fileنرم افزار اظهارنامه الکترونیکی اجاره املاک سال 1392 و میانسالی های 1393(ویرایش 6.0.0.1)
[تعداد دانلود: 175354]
Adobe PDF Fileراهنمای ثبت الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقوقی
[تعداد دانلود: 193834]
Adobe PDF Fileراهنمای ثبت الکترونیکی اظهارنامه اشخاص حقیقی
[تعداد دانلود: 400510]
Adobe PDF Fileراهنمای ثبت الکترونیکی اظهارنامه اجاره املاک
[تعداد دانلود: 76814]
Adobe PDF Fileدانلود فرم اظهارنامه اشخاص حقوقی عملکرد سال 1392
[تعداد دانلود: 351770]
Adobe PDF Fileدانلود فرم اظهارنامه اشخاص حقیقی بند الف عملکرد سال 1392
[تعداد دانلود: 216483]
Adobe PDF Fileدانلود فرم اظهارنامه اشخاص حقیقی بند ب عملکرد سال 1392
[تعداد دانلود: 389050]
Adobe PDF Fileدانلود فرم اظهارنامه اشخاص حقیقی بند ج عملکرد سال 1392
[تعداد دانلود: 381564]
Adobe PDF Fileدانلود فرم اظهارنامه املاک عملکرد سال 1392
[تعداد دانلود: 163904]




10 گروه جدید از ابتدای سال آینده مشمول استفاده از سامانه های فروشگاهی
سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه ای 10 گروه جدید استفاده از سامانه های فروشگاهی را اعلام کرد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور ، در اجرای مفاد ماده (121) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای اصناف کشور در خصوص تعیین اولویت صاحبان مشاغل برای نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش بر اساس قانون مزبور و همچنین دستورالعمل‌های مواد (169 و 169 مکرر) قانون مالیاتهای مستقیم و ماده (19) قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین‌نامه اجرایی ماده (71) قانون نظام صنفی، صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) مشروحه زیر از ابتدای سال 1393 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (POS مکانیزه فروشگاهی) یا رایانه دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی و صدور الکترونیکی صورتحساب فروش (فاکتور) مطابق نمونه اعلام شده در دستورالعمل موضوع مواد 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده و 169 قانون مالیات های مستقیم می باشند.


1. فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین‌آلات راه‌سازی، کشاورزی و ساختمانی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

2. صاحبان تعمیرگاههای مجاز خودرو و انواع وسائط نقلیه سنگین و ماشین‌آلات راه‌سازی، کشاورزی و ساختمانی

3. فروشندگان تجهیزات و تأسیسات حرارتی و برودتی، شوفاژ و تهویه مطبوع و لوازم مربوط (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

4. فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

5. فروشندگان تزئینات ساختمان (موکت، کفپوش، انواع پرده، کاغذ دیواری، شومینه و کارهای تزیینی چوبی و فلزی) (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

6. فروشندگان انواع تلفن (ثابت و بی سیم)، همراه و تجهیزات جانبی آن (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

7. تولیدکنندگان و فروشندگان مبل، مصنوعات چوبی و فلزی و غیر فلزی اعم از اداری و خانگی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

8. فروشندگان فرش ماشینی ، تابلو فرش، موکت و قالیچه ماشینی (نمایندگی، عمده و خرده فروش) 9. فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)

10. فروشندگان لوازم طبی بیمارستانی،آزمایشگاهی و دندان پزشکی و دندان سازی وانواع لوازم وتجهیزات پزشکی (نمایندگی، عمده و خرده فروش)


بر این اساس، مؤدیان مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (مکانیزه فروش) یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی، در صورت عدم استفاده از سامانه‌های مذکور از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط محروم خواهند شد. همچنین، هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه سامانه صندوق فروش (POS مکانیزه فروشگاهی) یا رایانه توسط صاحبان مشاغل مذکور (اعم از سخت افزار و نرم افزار) ، از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مزبور در اولین سال استفاده قابل کسر می باشد. لازم به ذکر است، معیار شناسایی صاحبان مشاغل فوق‌الذکر، جواز کسب فعالیت صادره توسط مراجع ذیصلاح می‌باشد که در صورت نداشتن جواز کسب، نوع فعالیت مندرج در پرونده های مالیاتی آنان ملاک عمل خواهد بود. گفتنی است، اطلاعیه مذکور به منزله ابلاغ به کلیه اتحادیه های صنفی ذیربط و صاحبان مشاغل فوق الذکر و ادارات امور مالیاتی سراسر کشور محسوب می گردد.




فرم خام صورتهای مالی
فایل کامل صورتهای مالی برای حسابداران و حسابرسان در محیط اکسل با تمامی فرمولهای آن .
فهرست صورتهای مالی:

تراز آزمایشی ، ترازنامه ،سودوزیان ،سود و زیان جامع ،جریان وجوه نقد،کاربرگ تکمیلی جریان 

وجوه نقد،فرم تائید صورتهای مالی ،یادداشتهای توضیحی ،سرمایه گذاری کوتاه مدت ،حسابها و 

اسناد دریافتنی ،دارائیها ثابت مشهود ،سرمایه گذاری بلندمدت ،ذخیره مالیات ،سایر اندوخته ها،

معاملات با اشخاص وابسته،اقلام بی اثردر سود عملیات نقدی.


چند نمونه از گزارش صورتهای مالی

سلام.چند نمونه از گزارش صورتهای مالی رو برای دانشجوهای حسابداری (برای آشنایی با نحوه ی ارائه گزارش)گذااشتم که امیدوارم مفید باشه.

 

صورتهای مالی شرکت نفت لاوان

    دانلود : گزارش صورت های مالی سال ٨٧           حجم فایل 3484 KB

 

 

برای مشاهده ی ادامه مطلب:بر روی آیکون مربوط به ادامه مطلب کلیک کنید.

   دانلود : گزارش صورت های مالی سال 86           حجم فایل 1636 KB
    دانلود : گزارش صورت های مالی سال 85           حجم فایل 755 KB
    دانلود : گزارش صورت های مالی سال ٨٤           حجم فایل 581 KB
منبع: سایت شرکت نفت لاوان

صورت های مالی بانك توسعه صادرات ایران منتهی به پایان سال 1386

ترازنامه                          دانلود

 صورت سود و زیان            دانلود 

مشاهده صورتهای مالی شرکت ایساکو

کلیه فایلهای مربوطه



موسسه خدمات مالی و مشاوره "بیلان حساب"

طراحی و استقرار سیستم ها و نظام های مالی


موسسه خدمات مالی "حساب پردازان برتر" خدمات جامعی را در زمینه  استقرار سیستم های جامع مالی مناسب به همراه  طراحی و استقرار سیستم ها و نظام های مالی صحیح ، اصولی و منطبق با اصول متداول حسابداری ( طبق رهنمودهای سازمان حسابرسی ) پیش بینی و اجرا نموده و چگونگی استقرار كنترلهای داخلی اساسی ، كنترلهای انضباطی حاكم بر سیستم های فوق برای محافظت و نگهداری دارایی ها و اسناد و مدارك ، تقسیم وظایف ,  سرپرستی مفید و موثر، ثبت صحیح و بموقع فعالیت های شركت مستند به مدارك مربوط در دفاتر و سیستم های نرم افزاری مناسب و استخراج گزارشات لازم و مورد نیاز مدیریت و برون سازمانی ( سالانه ، میان دوره ای ، گزارشات خاص و بر حسب مورد ) را اجرا خواهد نمود . 

سیستم های  جامع مالی بصورت دستی و مكانیزه و بطور كلی مرتبط با یكدیگر تهیه و به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد  ، لذا كلیه سیستم ها به نحوی طراحی خواهد شد كه قابلیت مكانیزه شدن را دارا بوده و ارتباط آن با سایر سیستم ها به صورت اصولی حفظ گردد .

عملیات طراحی سیستم ها بصورت دستی و مكانیزه و به تفكیك صورت خواهد پذیرفت و محدوده كلی عملیات به تفكیك طراحی دستی و مكانیزه بشرح ذیل   می باشد :

 

 

1-    طراحی سیستم ها بصوررت دستی

 

· انجام عملیات شناخت به منظور ایجاد امكان طراحی بخشهای مختلف نظام و تعیین مراكز مختلف ( كه این امر طی این گزارش انجام شده است ).

· طراحی فهرست حسابها وكد گذاری آنها( كل ، معین ، تفضیلی و مركز هزینه ) , روش ثبت حسابداری و تعریف حسابها

· طراحی بودجه عملیاتی ، نقدی و سرمایه ای

· طراحی روشهای گردش عملیات شامل عملیات مالی ، تداركات ( انواع خرید ، انعقاد قرارداد با مشتریان  و .....) ، درآمدهای مختلف, دارائی های ثابت ( روش های مربوط به خرید و یا ایجاد , نحوه نظارت بر دارائی های ثابت , نحوه خارج كردن آنها , تحویل و تحول و ..... ) ، دریافت و پرداخت نقدی و بانكی , انبارها و گردش كالا , حقوق و دستمزد و ایجاد دارایی .

· طراحی گزارشات مدیریت

· طراحی نمودار سازمانی امور مالی

· تهیه فرمهای مورد لزوم و گردش آنها

· آموزش كاركنان جهت اجرای نظامهای مالی

· نظارت بر حسن اجرای نظامهای مالی

 

 

2-تهیه ، نصب و اجرای سیستم های مكانیزه

 

طراحی سیستم های مكانیزه بصورت یكپارچه ( قابل لینك ) و در محیط Windows و با استفاده از بانكهای اطلاعاتی ( SQL Server) و تحت Web سیستم های مختلفی كه در شرکتها بر حسب مورد می بایستی طراحی ، نصب و اجرا شود ,  بشرح ذیل می باشد  :

- سیستم حسابداری مالی

- سیستم درآمد / فروش

- سیستم انبار و سیستم حسابداری  انبار

- سیستم تداركات

- سیستم حقوق و دستمزد

- سیستم اموال

- سیستم قراردادها

- سیستم قیمت تمام شده

-  سیستم خزانه داری ( دریافت و پرداخت )

- سیستم گزارشات مدیریت

 

- سیستم اتوماسیون اداری

توضیح اینكه كلیه سیستم های مكانیزه فوق بر اساس و تطبیق سیستم های دستی و به همراه دستورالعمل و نحوه استفاده هر یك از سیستم ها طراحی خواهد شد و پس از آموزش به كاركنان برای هر ماه نیز پشتیبانی می گردد  .

 

 

3- آئین نامه ها

موسسه خدمات مالی "بیلان حساب" آئین نامه های مورد نیاز شركتها را  با توجه به اهداف اصلی و موضوع فعالیت آنها تهیه ، تدوین و ارائه می نماید تا پس از تصویب ارکان تصمیم گطرنده در شرکتها ،  بمورد اجرا گذاشته شود . اهم آئین نامه های مورد لزوم در شركتها به طور كلی بشرح ذیل می باشد :

 

 

1-3-     آئین نامه های مالی :

-      آئین نامه هزینه های جاری و سرمایه ای

-      آئین نامه تنخواه گردان ها

-      آئین نامه دریافت و پرداخت ها

-      آئین نامه محاسبه مطالبات مشکوک الوصول

 

2-3-     آئین نامه های اداری :

-      آئین نامه های استخدامی و گروه بندی كاركنان

-      آئین نامه های ماموریت كاركنان

-      آئین نامه رفاهی

-      آئین نامه پرداخت وام به كاركنان


با ما تماس بگیرید:


فیض اله زاده: 09123645433

تبـــریـــزی: 09357001380

فیض اله زاده: 09363645433



میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق سال 1393

با عنایت به بند(الف) تبصره(9) قانون بودجه سال 1393 کل کشور،که به موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (52) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال 1393، مبلغ یکصد و بیست میلیون ریال ( 120،000،000 ریال ) در سال تعیین گردیده است و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده درصد(10%) و مازاد بر این به نرخ بیست درصد (20%) برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(5) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین شده است، لذا پرداخت کنندگان حقوق در بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(5) قانون محاسبات عمومی کشور مکلفند حسب مقررات ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم مالیات بر درآمد حقوق کارکنان خود در سال 1393 را در هر ماه با توجه به مبالغ پرداختی یا تخصیصی تا پایان ماه قبل محاسبه و کسر و ظرف سی روز ضمن انجام سایر تکالیف قانونی به اداره امور مالیاتی محل پرداخت نمایند.

دانلود نحوه محاسبه مالیات حقوق سال 1393



مشاوره تخصصی مالیات

موسسه خدمات مالی و مشاوره "بیلان حساب" دارای سابقه درخشان در ارائه خدمات  مشاوره مالیاتی به طور تخصصی می باشد  . بخشی از خدمات قابل ارائه توسط موسسه به شرح ذیل می باشد :

·         ارائه مشاوره تخصصی و راهكارهای كاربردی مالیاتی

·         ارائه مشاوره تخصصی در خصوص معافیتهای مالیاتی

·         ارائه مشاوره تخصصی در خصوص مالیاتی شركتهای خارجی و شعب خارجی در ایران

·         قبول پرونده های بدهی مالیاتی و تعیین تكلیف آن

·         تنظیم لوایح و دفاعیه های مالیاتی و حضور در هیئت های حل اختلاف و سایر مراجع رسیدگی

·         تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی با توجه به آخرین قوانین مالیاتی و بخشنامه های سازمان امور مالیاتی

·         ارائه مشاوره تخصصی درخصوص مالیات بر ارزش افزوده

برای ارتباط با ما می توانید به بخش تماس با ما مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی ذیل با ما تماس بگیرید :


با ما تماس بگیرید:

فیض اله زاده: 09123645433

تبـــریـــزی: 09357001380

فیض اله زاده: 09378832697




( آیین‌نامه اجرایی بند « و» ماده (۸۰) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران )

   هیئت وزیران در جلسه مورخ 1390/5/2 بنا به پیشنهاد شماره ۱۲۳۹۸ مورخ 1390/5/2 وزارت کار و امور اجتماعی و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و با رعایت ماده (۲۲۳) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب۱۳۸۹ـ و به استناد تبصره ماده (۸۰) قانون یادشده، آیین‌نامه اجرایی بند « و» ماده مذکور را به شرح زیر تصویب نمود:

 آیین‌نامه اجرایی بند « و» ماده (۸۰) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

ماده۱ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف ـ کارفرما:

شخص حقیقی یا حقوقی که در ماده (۳) قانون کار و بند (۴) ماده (۲) قانون تأمین اجتماعی تعریف ‌شده و اداره کارگاهها و مؤسسات موضوع این آیین‌نامه را برعهده دارد.

ب ـ نیروی کار جدید:

 کسی که در مراکز خدمات اشتغال و مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی دارای مجوز فعالیت از وزارت کار و امور اجتماعی، به عنوان جوینده کار ثبت‌نام نموده است.

ج ـ کارگاهها و مؤسسات مشمول این آیین‌نامه:

کارگاههای خصوصی و تعاونی دایر موضوع ماده (۴) قانون کار و بند (۳) ماده (۲) قانون تأمین اجتماعی و یا کارگاههای دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی.

د ـ صندوق:

صندوق تامین اجتماعی.

ماده۲ـ کارفرمایان کارگاهها و مؤسسات مشمول این آیین‌نامه که پس از اعلام نیاز به ادارات کار و امور اجتماعی، نیروی کار جدید را علاوه بر نیروی کار موجود به کار گمارند، باید مراتب را به ادارات کار و امور اجتماعی اعلام نمایند.

        ماده۳ـ کارفرمایان کارگاهها و مؤسسات مشمول این آیین‌نامه پس از اعلام نیاز و جذب نیروی کار جدید و حفظ اشتغال کارگاه، مطابق جدول ذیل از تخفیف حق بیمه سهم کارفرمایی موضوع ماده (۲۸) قانون تأمین اجتماعی [1] بابت نیروی کار جدید در طول برنامه پنجم توسعه برخوردار خواهند شد.

 

سال بهره مندی

میزان تخفیف در حق بیمه سهم کارفرما

میزان حق بیمه پرداختی توسط دولت

میزان حق بیمه پرداخت توسط کارفرما

اول

۹۰%

۱۸%

۲%

دوم

۸۰%

۱۶%

۴%

سوم

۷۰%

۱۴%

۶%

چهارم

۶۰%

۱۲%

۸%

پنجم

۵۰%

۱۰%

۱۰%

تبصره ـ به منظور ترغیب کارفرمایان به استفاده از نیروی کار جدید و افزایش اشتغال در سطح بنگاههای اقتصادی، سال پایه اجرای این آیین‌نامه مبنای تعیین میزان تخفیف اعمالی برای ابتدای سال برخورداری کارفرمایان از تخفیف بیمه‌ای خواهد بود که در سالهای آینده مطابق جدول اعلامی کاهش می‌یابد.

ماده۴ـ مبنای تعیین تعداد نیروی کار موجود در کارگاههای موضوع بند (ج) ماده (۱) این آیین‌نامه به شرح ذیل تعیین می‌گردد:

الف ـ در کارگاههای دایر دارای فهرست بیمه و بازرسی، بیشترین تعداد بیمه‌شدگان سال گذشته آنها طبق صورت مزد و حقوق ارسالی توسط کارفرما به صندوق (از زمان درخواست بهره‌مندی از مزایای این آیین‌نامه).

ب ـ در کارگاههای جدیدالتأسیس که در طول برنامه پنجم توسعه دایر می‌شوند، تعداد کارکنان مندرج در فهرستهای ارسالی کارفرما به صندوق در بازه زمانی مشخص سه‌ماهه و بازرسی انجام ‌شده توسط صندوق هر کدام که بیشتر باشد.

تبصره۱ـ کارفرمایانی که به واسطه دریافت تسهیلات اشتغالزایی و موارد مشابه، متعهد به بکارگیری نیروی کار جدید گردند، می‌توانند علاوه بر انجام تعهدات یادشده و در صورت بکارگـیری نیروی کار جدید با رعایت این آیین‌نامه از تخفیفات بیمه‌ای برخوردار گردند.

تبصره۲ـ در صورت هرگونه تغییر در نوع شخصیت کارفرما (حقیقی یا حقوقی)، نیروهای قبلی نیز جزو نیروی کار موجود محسوب خواهد شد.

تبصره۳ـ نیروی کاری که در طول برنامه چهارم توسعه به مدت پنج سال از معافیتهای بیمه‌ای موضوع ماده (۴۹) قانون برنامه سوم توسعه و ماده (۱۰۳) قانون برنامه چهارم توسعه برخوردار شده‌اند از شمول این آیین‌نامه خارج می‌باشند.

نیروی کاری که کمتر از پنج سال از تخفیفات یادشده بهره‌مند گردیده‌اند، مجموعا تا سقف پنج سال مشمول مفاد ماده (۳) این آیین‌نامه خواهندشد.

تبصره۴ـ در مواردی که نیروی کار جدید به جای نیروی کار موجود که اخراج، مستعفی یا ترک کار نموده است در کارگاههای بند (ج) ماده (۱) این آیین‌نامه به کار گمارده شود، کارفرما مشمول استفاده از تخفیفات بیمه‌ای مندرج در این آیین‌نامه نخواهد بود.

ماده۵ ـ اعتبار لازم برای اعمال تخفیف حق بیمه سهم کارفرمایی موضوع این آیین‌نامه در قالب بودجه سنواتی با رعایت سقف اعتبارات مصوب قابل اعمال است.

تبصره۱ـ صندوق مکلف است به صورت ماهیانه گزارش عملکرد شعب خود در اجرای این آیین‌نامه اعم از تعداد و میزان معافیتهای مربوط را به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور جهت تأمین اعتبار اعلام نماید.

تبصره۲ـ ادارات کل تأمین اجتماعی مکلفند به صورت ماهیانه آمار تعداد کارفرمایان مشمول و غیرمشمول به همراه آمار جویندگان کار بکار گمارده شده و موضوع این آیین‌نامه را به ادارات کار و امور اجتماعی استانها اعلام نمایند.

ماده۶ ـ کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت کار و امور اجتماعی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و صندوق تأمین اجتماعی به منظور نظارت بر حسن اجرا، تجزیه و تحلیل و یکسان‌سازی آمار و اطلاعات و تهیه گزارش از میزان اثربخشی اجرای این آیین‌نامه تشکیل می‌شود.

ماده۷ـ اگر به هر طریقی برای شعب تأمین اجتماعی محرز گردد که نیروی کار جدید معرفی‌شده خارج از طریق ادارات کار و امور اجتماعی و یا مراکز کاریابی، در واحد موردنظر فعالیت داشته یا در زمان استفاده از مزایای این آیین‌نامه اشتغال به کار نداشته است، کارگاه برای همیشه از تسهیلات این آیین‌نامه محروم و وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز خواهند بود کارفرمای مربوط را تحت پیگرد قانونی قرار دهند و ضرر و زیان واردشده را از وی مطالبه و وصول نمایند.

معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

 



ارائه دهنده خدمات تخصصی مشاوره بیمه تامین اجتماعی

موسسه خدمات مالی و مشاوره  "بیلان حساب"

ارائه دهنده خدمات تخصصی مشاوره بیمه تامین اجتماعی

 موسسهبیلان حساب با دارا بودن کادری مجرب و سابقه ای درخشان آماده ارائه هرگونه مشاوره بیمه تامین اجتماعی به اشخاص ( حقیقی و حقوقی ) می باشد . بخشی از خدمات قابل ارائه در رابطه با مسائل سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان و پیمانکاران به شرح ذیل می باشد :

1-بررسی صحت و سقم محاسبات مربوط به اعلام بدهی ها و اوراق مطالباتی كه توسط شعب سازمان تأمین اجتماعی برای كارفرمایان ارسال می گردد .

2-در راستای بند فوق ، به عهده گرفتن وكالت كارفرما در مجامع قانونی سازمان تأمین اجتماعی اعم از بدوی و تجدیدنظر شركت و ضمن تهیه لایحه دفاعیه و حضور در جلسات مزبور ( در صورت تمایل كارفرما به همراه آنان ) دفاع لازم صورت پذیرد .

3-بررسی قراردادها و پروژه های پیمانكاری ، ارائه خدمات مشاوره ای قبل و بعد از عقد قرارداد پیمانكاری و پیگیری تا حصول نتیجه مطلوب و قانونی . ( با محوریت بیمه سازمان تامین اجتماعی )

4-مراجعه به دیوان عدالت اداری در مواردی كه رسیدگی انجام گرفته در مجامع داخلی سازمان تأمین اجتماعی که مورد رضایت كارفرما نمی باشد 

5-اخذ مفاصاحساب سازمان تامین اجتماعی در رابطه با قراردادها

6-ارائه خدمات و مشاوره در خصوص حسابرسی بیمه ای و  بازرسی از دفاتر قانونی .

7-راهنمایی و آموزش كارفرمایان برای تنظیم صحیح لیست و درج مبالغ مشمول بیمه در لیستها و سایر مسائل مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی كه به نحوی به پرداختهای بیمه ای مربوط می شود . این امر در شركتها و صنایع بزرگ از الزامات می باشد و در كارهای پیمانكاری از اهمیت خاصی برخوردار است .

8- انجام سایر امور مورد نیاز بیمه شدگان و كارفرمایان در زمینه تأمین اجتماعی .

9-ارائه خدمات مشاوره بیمه تامین اجتماعی در تمامی زمینه های دیگر مرتبط با تامین اجتماعی

 

جهت دریافت مشاوره تامین اجتماعی با ما تماس بگیرید :



با ما تماس بگیرید:

فیض اله زاده: 09123645433

تبـــریـــزی: 09357001380

فیض اله زاده: 09378832697

باهمکاری وحضور کادری مجرب و با تجربه در زمینه های تخصصی مربوط، از جمله

کارشناسان آموزش :  سعید گوهری و  خانم محبی

مشاور بیمه و مالیاتی : عباس شکراله و خانم خانجانی

مهندس محمد فیض اله زاده

کارشناسان مالی با تجربه : حامد ارشیا ، حجت چوپانی و احمد بهرامی

کارشناس ارشد حسابداری وعضو انجمن حسابداری ایران :حامد میرتبار

کارشناس ارشد حسابداری وحسابرس ارشد جناب مهندس مهدی رستمی

 

 

اعتماد امروز، آسایش فردا

موسسه خدمات مالی و مالیاتی بیلان حساب 

اعتماد امروز، آسایش فردا



تعداد کل صفحات: 4